fredag 10 december 2010

Kvällsbetraktelser

Sitter så här på kvällskvisten efter en kväll som betytt mer handboll, innebandy och Nobelmiddag än Idol, och bara trivs. Ser verkligen fram emot morgondagens Best in Town. Turneringen är alltid trevlig och då vi har två finalplatser från förra året att försvara hoppas jag alla kommer taggade till tänderna.
---
En turnerning vi däremot inte kommer vara med i i år är Tomtecupen. Det verkar inte våra semifinalmotståndare från förra året riktigt ha koll på. FC Bosona (http://fcbosona.blogg.se/) har en blogg och där skriver de till exempel så här i blogginlägget "We want it all" inför årets Tomtecupsäventyr: FCB som chockade hela Göteborg förra året med sitt fina försvars- och kontringsfotboll kommer dock ha det lite svårare iår. Jag har intervjuat ledare i bl.a. Semberja, Gunnilse och Partille och alla pratar om samma sak; Om hur de ska få hål på vårt försvar.

Vi fick ju inte hål på dem på hela matchen så jag förstår ändå deras poäng. :)
---
Borås AIK vann mot GBG futsal club för nån vecka sen. Oväntat tyckte säkert en del, jag skrev så här för drygt en månad sen, efter att vi mött de båda lagen: Till sist vann vi med 11-4 mot ett Borås som jag tror faktiskt kan skaka en hel del lag. De vann för övrigt sin andra match med 9-0. Kunnandet fanns där men de hade lite svårt att fokusera när de fick för många mål i baken. Om de får en bra start mot ex GBG futsal club tror och hoppas jag att de kan bli tuffa att möta.
---
Kameran är på laddning, nån film av dålig kvalité ska man väl ändå kunna få till imorgon?

God natt! /Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar