torsdag 9 december 2010

PIF - Gothia Futsal Förening + filmer!

Igår var det så match igen, på den publikfriande tiden 20.30...

Vi mötte ett Gothia som jag rankar som ett av de bästa futsallagen i stan, vilket även betyder att de kan möta sig med många av de bästa lagen i Sverige.

Två sekunder efter att vi gjort avspark såg man vilken deras taktik var: tokpress! Två minuter efter att vi gjort avspark ledde vi med 2-0, efter mål av Tobbe och Sanny, och de undrade nog lite hur det gick till. Vi klarade av den första pressen och kom flera gånger i två mot ett-lägen vilket alltså resulterade.

De var alltid farliga när de fick chans att anfalla och 2-1 kom rätt tidigt efter vårt andra mål. Nu grävde vi inte ner oss för långt under Bläsebohallen något hala golv för det utan kunde faktiskt även göra 3-1 på ett snyggt skott av Sanny.

Sedan får de göra flera mål i rad tyvärr och till sist slutar matchen med förlust 4-7 om jag inte minns helt fel, har inte kommit upp nån officiel siffra på GBGfotboll heller.

Sanny och Tobbe blev tvåmålsskyttar.

Jag dribblade av två gubbar samtidigt i slutet av matchen, har nog aldrig hänt förut. Jag brukar ju vara som bäst utan boll...
---
Rone var på benen igen och verkade inte må speciellt dåligt av att ha gett ett ofrivillgt blodprov till Berghallas plastgolv. Han tyckte det var lite jobbigt att det kliade däremot... Han och Conny var på plats och kollade och Rone filmade även en hel del!

Batteriet i min kamera dog rätt tidigt, inte så konstigt då jag glömt att ladda det, men då Rone har en jättefräck mobil så har han fler filmer som han lovat skicka över till mig framöver och så fort det händer slänger jag upp de på Youtube-kanalen (länk i högerspalten). Slänger upp en liten avsparksfilm direkt nu för att stilla er hunger tills dess.
---
Har inte skrivit nånting om tisdagens träning eftersom Coach gjorde det så förtjänstfullt. Känns väldigt roligt att ha fått en assisterande tränare, Keyvan, som jag är helt säker på kommer att smälta in bra i gruppen och höja nivån ytterligare på träningarna. Han har säkert en massa nya sköna övningar att tillföra också, kul!

Rones glidtackling i stolpen är ju annars ett av momenten man tar med sig från träningen. För er som glömt hände alltså detta i samma hall och till och med på samma planhalva som hakskadan han drog på sig för ett par år sen...
---
Ikväll är det träning igen, ser jag fram emot!

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar