tisdag 23 mars 2010

"Kära Bullen, jag har ett problem..."

Det har kommit ett brev till Inside PIF. Det uppskattas verkligen och tas självklart upp här på bloggen. Innan jag publicerar det vill jag bara säga att personen i filmen inte är personen som skrivit brevet.

Hej. Jag är en kille på 30 jordsnurr som har ett problem. Jag försöker träna ett gäng killar som är betydligt yngre än vad jag är. Dock tycker jag att de inte lyder mig tillräckligt. Det kan handla om både det ena och det andra. De är tille exempel inte alltid tysta när jag vill att det ska vara det, de springer bara tre varv som uppvärmning när jag sagt att de ska springa fyra, de gör bara 198 armhävningar på en hand, med klapp, fast jag sa 200, och värst av allt, de vinner inte alla matcher jag ger dem chansen att vinna. Det är helt enkelt kass alltihop. Mitt problem ligger i att jag har varit tvungen att visa upp en rätt hård utsida. Jag har flera gånger varit besviken och är rädd att killarna förstått det. Egentligen vill jag inget hellre än att visa mitt sanna jag, personen som är mjuk mot alla och nyrakad. Personen som sitter ner efter träningen och pratar med killarna om det senaste avsnittet av ensam mamma söker. Inte ens det kan jag göra nu eftersom jag känner mig tvingad att visa mitt hårda yttre vilket resulterar i att jag istället hånar dem och undrar vart dagens ungdom är på väg. Så, hur ska jag göra för att känna mig tillräckligt säker på mig själv och visa min mjuka sida, samtidigt som vi självklart inte får förlora någon match? Tacksam för svar! /Nalle Puh

1 kommentar: