fredag 30 september 2011

Dags för sista matchen!

Imorgon smäller det! Sista matchen för säsongen ska genomföras och det mot ett otroligt taggat Skövde. Eftersom vi vann i förra omgången blev vi klara redan då och det känns väldigt skönt att kunna spela utan press i den här matchen, det räcker med ett lag på banan som har det så. Skövde ligger just nu på fast mark men har bara två poäng upp på Falköping som ligger på kvalplats. Falköping möter ett avsågat Annelund som inte har något att spela för så Skövde behöver iaf ta en poäng i matchen mot oss för att hålla Falköping bakom sig (Skövde har mycket bättre målskillnad). Det kommer de att få jobba hårt för vill jag lova!

Det är en rätt så speciell match för mig imorgon. Det är nämligen min sista match som spelare i A-laget. Jag har sedan länge bestämt att detta är min sista säsong och det ska bli kul att avsluta den hemma på Lexby. Det är med blandade känslor jag trappar ner med fotbollsspelandet. Den har varit en mycket stor del av mitt liv och jag har en mängd sköna minnen från min tid med PIF. Jag tänkte göra en lista på de matcher jag minns mest och bäst, den kommer i nästa vecka. Frågan är vad som händer nu men jag kommer aldrig kunna släppa PIF helt och hållet så ni lär få se mig runt Lexbys ibland fina gräsmatta många gånger ändå.

Jag kommer nog aldrig kunna sluta spela fotboll så det första jag ska göra är att kolla om man platsar i C-laget. Har dock hört att Frank för stenhård gallring på de som får komma med men jag får lösa det på något sätt.

Nu är det fredag, match imorgon och taggningen har så klart redan börjat!

/Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar