tisdag 27 september 2011

Det vore en rolig idé...

Snart dags för träning igen, ska bli kul!

På väg till en träning förra matchen satt jag och Ume-Johan i bilen och snackade när hans mobil ringer. Det visar sig vara en person från en tidning i Västerbotten som vill veta vilken storlek han vill ha på sin t-shirt. Han hade nämligen blivit utnämnd veckans spelare i deras managerspel (gör man hattrick så blir det nog gärna så)! Om jag fattade det hela rätt så håller tidningen på nåt sätt i ett managerspel där alla spelare i de högre herr- och damklasserna i Västerbotten är med. Johan skulle alltså (och gjorde en hel del förra året, men då gick det kass :)) kunna ta ut sig själv i sin startelva! Allt handlar om att spelarna man tagit ut i sin elva får plus-och minuspoäng beroende på hur det går (målskytt, hålla nollan, vinst, varning etc.) och det gäller att ta ut en startelva, mixat från olika lag, varje vecka som genererar så mycket poäng som möjligt. Flest poäng i slutet av säsongen vinner!

Jag tycker sådana här spel är otroligt roliga och managerspel om Premier League har fått mig att ha bättre koll på Stokes backar och West Bromwich´ vänsterkant än vad jag annars skulle ha.

Fick en liten idé om att Partille kommun har tillräckligt med lag för att göra något liknande. Vet inte om intresse skulle finnas eller hur man lättast anordnar eller håller i det, men visst vore det en rolig idé? :)

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar