söndag 19 juni 2011

En annan del av planen

Nu sitter jag här, det har blivit en del sittande denna söndag den 19 juni 2011. Jag sitter här på läktaren på och tittar ut över en grön färgklick till skapelse, en grön, jämn, och helt fenomenal fotbollsplan. Lagen värmer upp, vi ser pigga ut, Mariestad ser pigga ut och Andreas Andersson står lika välfriserad som jag minns honom och manar på sitt lag. Ur högtalarna strömmar skönmusik ala LMFAO - party rock anthem från bygdens DJ.

Idag är det gästblogg som gäller, jag Tobias Lundström är åter tillbaka på inside Partille och vill skriva lite välformulerade och väl utvalda ord, och idag vill jag även säga det att dagens inlägg lika gärna kunnat heta offside, för det är just så jag känner mig just nu, offside!

Resan upp gick bra, kunnat vara bättre med en lindrigare kö någon halvtimme innan "Välkommen till Mariestad"s skylten gestaltade sig.

När vi rullade in på Lekevi IP möttes vi av, tidigare nämnt en fantastik fotbollsplan, en kommentar blev att planen var 10 gånger bättre än Lexby IP, motkommentaren kom direkt från Pinto att den ser ytterligare 10 gånger bättre ut. Med det sagt vill jag bara lägga en kommentar om dagens domare, Bartek Andersson, som är en personlig favorit. Till och med bollarna är fina, som kan kännas igen från VM i Syd Afrika 2010.

Regnet har legat i luften under hela vår vistelse och när matchen drar igång så blir det en aning gråare på himlen och ett fåtatal junidroppar lägger sig på Partilles rödvita dräkter.



Där går visselpipan ..

1-0, 15 minuten
2-0, 20 minuten (straff)
2-1, 30 minuten (Mossberg)
3-1, 33 minuten

Andra halvlek

4-1, 53 minuten

4-1(slutresultat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar