tisdag 21 juni 2011

Inför vårens hetaste match!

Imorgon smäller det. Då möter vi Sävedalens IF på Lexby i det första av två stekheta derbyn i år. Partille Tidning kallar det årets match (HÄR) och jag håller med.

Jag tänkte inte skriva så mycket om matchen den här gången faktiskt. Att jag och resten av laget är taggade är för självklart att skriva, att Coach inte kommer att sova på ett par dagae efter matchen, vare sig vi vinner eller inte, är också klart.

Vi i PIF är ju lite av derbyveteraner sen alla år med Björndammen i samma serie. Nu är det iofs ett par år sedan sist och sen dess har vi blivit ett topplag i trean, de är på undre halvan i sexan, ibland går det fort. Sävedalen har väl inte haft ett kommunderby i serien på väldigt, väldigt länge? Inte sedan vi mötte dem 1993? I derbyn är det ofta inställningen som avgör, både som lag och individuellt. Det inte alltid det är de självklara matchvinnarna som kliver fram utan matchvinnaren kan lika gärna vara en inhoppare som bara behöver två minuter på sig att få ut all energi som samlats inom honom på bänken.

Oftast är det slumptillfällen som avgör men dessa tillfällen föregås ofta av uppoffrande spel och rätt inställning i varje moment. Jag kan lova att vi kommer att ha det imorgon.

Jag hoppas även på storpublik på Lexby imorgon. Skippa Rapport för en kväll och kom ner och kolla på årets match istället! Klockan 19:00 smäller det, det är om ungefär 25 timmar och 43 minuter.

Väl mött imorgon!
/Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar