onsdag 12 januari 2011

Då var vi igång!

Jag vet att det varit uselt bloggande på sistone från min sida. Jag har precis börjat ex-jobba vilket är en av förklaringarna. Otroligt kul är det i alla fall att både Coach och Essman (Outside PIF) bloggat! Känns kul att inte dra lasset helt själv. :)

I söndags hade vi uppstartsmöte, ett positivt sådant tycker jag. Det pratades målsättning, spelarråd med mera. Vad gäller målsättning var alla överens, kul!

Det pratades även om träningsupplägg och med rådande väderlek betyder det löpning/fys med Pinto på tisdagar, brottning med ÖIS på torsdag och inomhus på söndagar. Vi ska även köra ett eget löpning/fys-pass i veckan.

Jag bestämde mig för att gå ut hårt så jag körde mitt egna pass redan i måndags. Det blev mer sladda runt än springa i och för sig men fysen gjorde jag hemma så den var lättare att genomföra. Jag sprang för övrigt förbi Majvallen, där ett lag spelade tvåmål, verkade inte som om de ens hade problem med hal plan (på mitten, där de körde)… Kom igen nu, Partille Kommun! Läste även på Götaholmaren att de kunde träna på Kviberg igår.

Igår var det så dags att följa Pinto ut på en löprunda. Det blev en liten Partille runt kan man säga med stopp för backträning på två ställen. Det var riktigt isigt på sina håll, en hel del vurpor blev det, men alla verkar ha klarat sin utan skador, skönt! Piggast tycker jag nog att Maggan och Bjärre var. Bortast var utan tvekan Benjii och Haron som lyckades springa fel!

Enligt Eniro var sträckan drygt 1 mil.

---
Glöm inte att betala era böter! Ingen fick några igår för sen ankomst, ska inte Pinto ha, ska ingen ha. Det kommer förresten vara klockan i omklädningsrummet som kommer att gälla som tidsvisare, ställa om er klocka efter det. :)
---
Måste ju ta upp att Maggan snaggat sig också, snyggt! Se och lär, Crille!!!
---
Angående brottningen imorgon. Pinto berättade om sin första brottningsträning, när han var junior i ÖIS. Efter första passet kunde han tydligen inte sitta ordentligt på toaletten på en vecka! Ska bli intressant att se hur passet är imorgon. Jag ska förövrigt sitta 20 mil i en bil både på fredag och lördag…
---
Idag: träningsvärk i låren, fram.
---
Varför har det snöat mer idag?! Helt meningslöst…
/Jonatan

2 kommentarer:

  1. haha, misstänker att jag aldrig kommer klippa mig efter jag kollat på maggans frisyr...

    SvaraRadera
  2. Frågan är inte om du kommer att klippa dig utan om vi kommer att klippa dig. ;)

    SvaraRadera