fredag 21 januari 2011

En brottningsträning genom en fotolins

Min vänstra hälsena är just nu drygt dubbelt så stor som min högra... Det är nog inte så bra och vila en vecka står på schemat. Jag tycker verkligen inte om att vila. Känslan var så bra när försäsongen satte igång och nu känner jag att varje missat pass betyder att jag måste köra dubbelt så hårt framöver för att komma i fatt de andra. Detta tankesätt har iofs sporrat mig förr, hoppas det gäller i år också.

Jag var alltså tvungen att sitta på läktaren under gårdagens brottningsträning. För att lätta upp stämningen lite tog jag med kameran och resultatet ser ni här nedanför. Bra jobbat allihopa, riktigt bra! Måste även ge cred åt tränaren Mikael, mycket bra upplägg på allt! De två brottningsträningarna vi har haft hittills har känts proffsiga och som att de gett oss både bättre fys och bättre inställning.

Tänkte inte skriva mer än så utan njut istället av bilderna. :)

Bakåtkullerbyttan är inte den lättaste kullerbyttan.
Ett av sätten att ta sig från ena sidan rummet till den andra...
Persson visar skills!
Falken, vår ålderman, står och njuter av att träningsvärken från låren är borta sen senaste brottningsträningen.
Alla barnen stod i ring och såg till så att Tobbe gjorde sina armhävningar.
Rone kryper iväg från hetluften i sadistleken!Sen ställde tränaren upp alla två och två. Vissa, exempelvis Nykan, var livrädda för att det var dags för vals...
...men han kunde snart andas ut.
Precis tvärtemot vals skulle man få sin motståndare ut från mattan.
Nykan och Cavva tog övningen ett steg närmare sängen. Som Robert Gustavsson skulle sagt: Dansen är ett lodrätt uttryck för ett vågrätt begär.
Jensen pustar ut, ungefär som en hund?
Juniorkamp är alltid trevligt. Nån som förresten vet om Jocke tog bussen hem?
Bjärre ser inte direkt ut att behöva ta ut sig alltför mycket under brottningsmatchen mot Sannyboy.
Essman ska precis få möta Ronelöv i en brottningsmatch på liv och död, då skulle jag också försöka samla mig inför uppgiften!
Detta var en riktig favoritövning, i alla fall för oss vid sidan. Många sköna miner blev det men stort cred till alla som kämpade på otroligt bra!
Essman visar att han kan göra de flesta övningarna på fingerspetsarna?! :)
Tobbe visar att han antagligen har både skogshuggare och Robert Arrhenius i sin släkt!
Persson ville inte vara sämre han och vinner fighting face-tävlingen med marginal!
Han kan, även i mycket trängda lägen, blåsa ut. Det är en mycket bra kunskap att ha.
Situpsring på schemat, här gäller det att hålla takten!
Här också!
En kul grej under träningen var att Erik födde i slutet av situpsen! :D
Något kämpigt men de båda sägs må bra idag! Vi kan kalla honom Puke! :D
Softa lite efter en ansträngande timme, bra jobbat gubbs!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar