fredag 4 mars 2011

Inside intervjuar

Intervjuerna står som spön i backen just nu! Den här gången är det vår nya assisterande tränare Keyvan Andersson som vi får chansen att lära känna lite bättre!

Berätta lite om dig själv, vem är du?
Jag är 31 år och ursprungligen från Iran. Familjen består av min hustru och vår bebis. Arbetar med placeringar på Nordea men just nu pappaledig. Intresserad av ekonomi/finans, psykologi, beachvolley och universum. Läser boken En ny jord och försöker äta mindre godis/choklad.

Hur ser din spelar- och tränarbakgrund ut?
Spelarbakgrund: pojk/junior Hisingstad och Lundby IF, slutade tyvärr som junior pga. skador.

Tränarbakgrund: pojk/juniorer Masthugget, Västra Frölunda och ÖIS. Tränarkurser Bas och Avancerad.

Vilka är dina styrkor som tränare?
En fråga som kanske tränarkollegor kan svara bättre på.
Anfallsspel - utveckling, teknik och taktik.

Varför blev det just Partille IF som fick äran?
När jag träffade Kim och fick höra om fotbollen laget strävar efter att spela samt mycket annat runt om så kändes det rätt.

Vad är din uppfattning om laget än så länge?
Positivt. Jag ser utvecklingsmöjligheter och kapacitet om att laget spelar den fotboll som eftersträvas.

Har du något personligt mål med säsongen?
Ett personligt mål som jag alltid bär med mig i livet är att lära mig av andra. Utöver resultat så strävar jag efter att laget ska känna sig motiverat och nöjt med träningarna, spelet och balansen.

Är det mycket fotboll i ditt liv, utöver PIF?
Absolut, jag följer både internationell och svensk fotboll. Jag har tur som har en fru som också gillar fotboll, annars hade det varit jobbigt :)

När du tog jobbet, tänkte du då på att du antagligen måste sova i samma rum som Coach på träningslägret? Det går rykten om att han snarkar.
Haha det är Coachen som borde vara orolig :)

Sista frågan: Vad får dig riktigt sur på eller bredvid en fotbollsplan?
Spelare som visar dåligt kroppsspråk, spelare som bara spelar för sig själva.

Tack säger jag till Keyvan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar