torsdag 3 mars 2011

Inside Intervjuar: Patrik Pettersson

Då var det dags för nästa intressanta intervju här på bloggen! Idag är det ingen mindre än nygamla nyförvärvet Patrik "Putte" Pettersson som svarat på frågor och hans svar ger en härlig bild om en riktigt, riktigt bra fotbollskarriär, som alla i PIF hoppas fortsätter länge till. Inte alla som på sju frågor får med ett fotbollsspann från Zlatan, Rit-Ola och Stefan Rehn till ingen mindre än Coach Kim! Håll till godo!

Berätta lite om din karriär, vilka klubbar du spelat i med mera.
Jag började spela fotboll när jag var 5 år i Partille IF. Jag tror att första träningen var på Porthällaskolans lilla grusplan. Därefter följde några år i PIF och BBK (Där jag bildade fruktat backpar med Coach Kim) Min seniordebut gjorde jag i Partilles A-lag när jag var 14 år i Div 7. Det var ett fantastiskt äventyr med många starka profiler i laget där bland annat Victor Chlus pekade vart jag skulle springa och sen kom bollen på fötterna. Därefter blev jag värvad till Gunnilse IS där det blev spel i Junior Allsvenskan, SuperEttan och div 2. Roligast därifrån är nog Semifinalen i Svenska cupen mot AIK -2000 där jag och Rit-Ola hade en tuff fajt på mitten. År 2002,2008 och 2009 spelade jag i Lerums IS. Idag tycker jag det är fantastiskt kul att spela i Partille igen. Vi är ett härligt gäng med många unga hungriga spelare. Jag känner mig previligerad som har 2 barn och sambo hemma som tillåter att man fortfarande håller på. Tack Sandra!

Vilken är den bästa spelaren du mött?
Zlatan, som han är idag. Den som varit roligast att spela mot är min gamla idol Stefan Rehn när han spelade i Djurgården. Jag tror han tunnlade mig 5 gånger i matchen men ändå kunde jag inte sluta le.

Hur ser favoritrollen ut på en fotbollsplan?
Centralt, där jag får mycket boll. Och på senare tid lite längre fram i banan. Det kan ha något att göra med att orken inte räcker till att springa hem nuförtiden...

Vad tror du om PIF:s chanser att lyckas i trean?
Jag tror vi har stor chans att överaska med våran speed. Får vi ett stabilt grundspel och känner oss trygga i hela banan med försvarsspelet tror jag att vi kommer att explodera när vi går framåt i plan. Vi är otroligt snabba när vi låter bollen gå på backen.

Du har spelat en hel del futsal de senaste åren, i FC Ibra. Vilka spelar du futsal med nästa år tror du?
Det är en bra fråga. Familjen går först, sen får vi se om det finns tid över att spela futsal. Jag hoppas kunna spela lite iallafall då jag älskar intensiteten och tekniken som krävs för att komma långt i Futsal.

Vem är Göteborgs bästa futsallirare?
Defensivt: Ivo Skiljo och Offensivt Martin Smedberg

Sista frågan: Vad är roligast; ett tufft brottningspass eller att springa med Pinto fram och tillbaka till Kåsjön?
Brottningspasset är roligast men löpningen klart nyttigast. Ju mer du orkar springa destu längre orkar du hålla uppe kvalitéten på din teknik.

Inside PIF tackar Putte för mycket intressanta svar och hälsar han välkommen tillbaka till Partille IF!

3 kommentarer:

  1. Underbar intervju!

    "Jag tror han tunnlade mig 5 gånger i matchen men ändå kunde jag inte sluta le."
    :D

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är helt med!

    SvaraRadera
  3. Bild hade vart gött.
    Det fanns ju en sån fin på Falken :D

    SvaraRadera