onsdag 17 mars 2010

Förlust på övertid mot Gunnilse

40 sekunder. Så lite var det kvar av övertiden när Gunnilse stänkte in 4-3 efter kalabalik vid en hörna. Just nu känns det så klart väldigt surt, vi var så nära att få straffavgörande och chans till revansch för förra gången. Nu blev det inte så...

Matchen annars då? Vi var ängsliga. Slog bort bollar, vågade inte hålla i den när vi fick framrusande Gunnilsespelare mot oss. Sannys 1-0 var därför skönt. Det kom från ingenstans, han snodde bollen från en klumpig försvarare och avslutet var kliniskt. Två inlägg senare hade Gunnilse vänt på det. Sen startade matchens anfall. Vet ej riktigt vilka som var inblandade men Chrille vill få cred för att han tydligen satte igång det. Det jag vet är att Moss kom springande till vänster i straffområdet, skrek till sig bollen och placerade mycket snyggt in kvitteringen. Sicka skor killen har! Helt nya, och vita också. Han kunde blivit tvåmålsskytt också, om nu vänster sko lydit honom lika bra som höger dito, men målvakten kom ut bra och täckte.
I paus pratade Pinto om att de inte på något sätt var ett bättre lag än oss och efter att gjutit lite mod i oss elva på planen var det dags för andra halvlek. Det var halvleken där det skulle avgöras, där individuella prestationer skulle bli tungan på vågen. Eller tvärtom... En hemåtpass från halva plan studsade lite olyckligt för Gunnilses målvakt och årets, decenniets och seklets konstigaste självmål var ett faktum. Dock replikerar GIS snabbt med en placering i krysset.

Och då har vi kommit fram dit man inte ville komma. Avgörandet för fel lag. Surt.

Måste säga tack Bjärre, du styr oss i backlinjen kanon.

En liten rolig sak i all bedrövelse: 1.38 m lång Bauman har bestämt sig för att pika 1.36 m långa Conny för att han är kort. Vi andra ser ner på dem, lite så där snett.

Det är även avgjort vem som har sämst musik i bilen. Chrille, ärligt talat?! "Jag hoppas att jag blir en gangster, jag får ingen respekt när jag gullar med min hamster"... Bra låt, mycket bra låt. Det var ditvägen. Hem kom Blekingebonden fram i honom, och han fick en följeslagare i Katrineholm-Simon. Det är inte ofta en kille från Tultered (sök på hitta.se och det är bara grönt överallt...) känner sig som en stadsbo...

Nu bryter vi ihop och kommer igen. Träning imorgon som jag faktiskt missar, ska försöka få nån rapport därifrån ändå. Sedan är det dags för den klassiska PIF-träningstiden fredag kväll kl 20.30 - 22. Snacka om att man längtar till att bli social igen, med träning tisdag och torsdag.

Tack Simon för de fina suddiga bilderna. :)
Över och ut. /Jonatan

4 kommentarer:

  1. vadå dålig musiksmak, den e feeeet!

    SvaraRadera
  2. Crille: Det jag hörde som "dunka" ur dina högtalre när ni kom till parkeringen är allt annat än ngn feeeeet musik. den musiken hörde hemma antingen på närmsta dagis eller nåt hem för "speciella" människor och i vilken av dom kategorierna du passar in bäst vet jag ärligt inte

    SvaraRadera
  3. hahaha du är alltid lika rolig Rickard. det är tur att du skriver, för hade du sagt allt detta hade jag förmodligen inte förstått någonting på er utländska dialekt...

    SvaraRadera