tisdag 8 februari 2011

Ännu en runda i Partille Kommun

Då var man hemma efter att ha kört Öjersjöbarn hem till mammas varma mat. Kalle glömde säga att jag skulle svänga höger vid ett ställe och blixthalkan gjorde att jag höll på att åka in i en trafikskylt men det fick bli ett varv till i rondellen för att klara svängen...

Löpningen var riktigt skön idag även om hälsenan kändes sista delen. Det är bara vid asfaltslöpning den känns, inte vid träning på konstgräs.

Vi sprang upp till där Kåsjörakan börjar och hem igen med den lilla knorren att vi körde intervaller i backen upp! Minns inte riktigt var vi började och slutade men det var innan Björndammen och upp till Furulundstrakten i alla fall, riktigt tungt!

Eniro skvallrar om nästan 11 km löpning och det tog knappt/cirka/drygt en timme och då ingår en del gång för att samla ihop gruppen.

Självklart kommer här kartan som vanligt, den här gången med färre dråpligheter tyvärr!


---
Såg att C-laget börjat tagga för utomhussäsongen och det verkar bli en hel del okonstgräsmatcher för dem i år. Fick mig att kolla på mina stats för C-laget och de ljuger ju inte då jag där har raden 2 spelade matcher, 2 vinster. Bäst vinstprocent i laget? Tror så.
---
Det snackas om att snön ska komma tillbaka tyvärr. Så här ser prognosen ut på ett par olika sidor:
Klart.se
smhi.se
yr.no

Torsdagsträningen kan bli en förkyld tillställnng! :)

Sov sked! /Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar