måndag 7 februari 2011

Fullplan!

Två träningar har vi haft sen jag skrev senast och det har varit två vitt skilda träningar; i torsdags brottning och igår var vi på konstgräset i Jonsered.

I torsdags fick man ännu en gång reda på att man lever. Från knapp nån träning (för egen del) på två veckor till träning tisdag, onsdag och torsdag gjorde att jag var rejält mör och trött i kroppen i fredags. Brottningsträningen var rejält tuff men oj va bra träning det är!

Det var än en gång Anton som höll i trådarna och vi var ett par som skrattade till när han även den här träningen sa att det bara var psykiskt vi var trötta! Det får nog bli träningens citat ännu en gång, mest av nostalgiska skäl.

Conny började med att vara lite småsur på mig för att jag bara tog Baumans parti i deras du är kortast-tävling. Jag får väl bli mer opartisk i frågan kanske men jag tycker det inte är lika roligt att hacka på den som är näst kortast.

Trevligt att så många var kvar rätt länge efter träningen och tjötade om både det ena och det andra. Sammanhållning, en viktig stöttepelare i ett fotbollslag.
---
Igår var det istället utomhusträning i jonsered som gällde. Riktigt bra uppslutning och en skadad Coach gjorde att större delen av träningen bestod av fullplansspel. Undrar om det nånsin hänt på försäsongen innan?! Benjii fick tyvärr kliva av rätt tidigt vilket gjorde att det var 11 mot 11.

Det var riktigt underbart att spela! Även om laget jag var med i förlorade så var det väldigt kul att sätta igång och spela.

Det som inte var lika roligt var att vi endast var 9 personer som hängde med tillbaka till klubbstugan. Frågan är varför? Har större delen av laget så bråttom hem till mamma och pappa att man inte kan sitta kvar ett tag och tjöta, som i torsdags? Skärpning på den fronten är min personliga åsikt, kanske bara jag som tycker så?
---
Vi har en fotbollsfylld vecka framför oss.
---
En del lag i serien har börjat träningsmatcha och så här har det gått:
28 jan: IFK Skövde - Skövde AIK: 0-1
1 feb: IFK Skövde - Tibro AIK: 2-3
5 feb: Sandared - Skottfint: 1-0
5 feb: IK Tord - IFK Mariestad: 4-1
5 feb: IF Heimer - Vänersborgs IF: 5-0
5 feb: IK Kongahälla - Bollebygds IF: 3-1
---
Imorgon: löpning

Ciao! /Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar