fredag 19 november 2010

De sista dagarna

Jag brukar inte vara den som skyller dåligt bloggande på tidsbrist men det måste jag faktiskt göra den här gången. Inlämningsuppgifter, labbar och annat roligt har varit i vägen i veckan. Men nu ska allt Gatten få lite att läsa på sin arbetstid igen!
---
Träningen i tisdags var usel. Nästan sämre än usel till och med. Vi var fyra lag och det var mycket spel. Laget jag var med i och laget vi mötte spelade kanske de sämsta fotbollsmatcherna som nånsin spelats på en fotbollsträning. De andra var snäppet bättre, vilket i och för sig inte säger så mycket i det här fallet...
---
Pinto, som för två veckor sen märkte att vi tydligen har bloggar på hemsidan, sökte kontakt med mig under uppvärmningen igår och undrade varför jag inte skrivit nåt om tisdagens stora målskytt, nämligen han själv. Fyra baljor blev det från åldermannen som får pappa Persson att framstå som ung och lovande. Kuriosa och information under kategorin onödigt vetande är att matcherna alltid tog slut när Pinto gjorde mål. Vi andra tror att Pinto sa till Coach att blåsa av matchen då så att vi skulle komma ihåg målen...
---
Onsdag kväll blev en riktigt trevlig tillställning. Jag skulle med en kompis och flickvänner och kolla på fotboll med hans instution på Chalmers. Vi var runt 20 personer som först åt gott på Johannebar för att sedan åka och kolla på Sverige - TysklandUllevi. Matchen i sig var ju ingen höjdare men på restaurangen fick uttrycket "Partille IF gick ju upp i trean i år" mig att höja på ögonbrynen och fokusera till vänster där de bevingade orden kom ifrån. Till vänster visade det sig att det satt en gammal Partille-spelare! Han satt och pratade lokalfotboll med sin son som spelar i Utbynäs och lokalfotboll i allmänhet och Partille IF i synnerhet kan ju få vem som helst att bli intresserad!

Om jag inte minns helt fel så var det en kille vid namn Per Möller som jag satt och pratade PIF-minnen med. Han började i 65-orna, som väl var Joops första kull! Han var med länge i Partille men jag glömde fråga hur länge. Han hade inte sett nån match på länge men skulle nog försöka se nån match nu när vi gått upp i trean. Det är alltid lika kul att prata PIF!
---
Gårdagens träning var bättre än i tisdags, inte så svårt dock. Lite mer teknik än vanligt, passningskvadrat i alla dess former. Därefter spel och om jag inte minns helt fel gjorde Pinto 1 (ett) mål, kanske bäst att skriva det redan nu så han kan sova i natt...
---
Jag har fascinerats över Gareth Bale på sistone, framför allt i de två matcherna mot Inter. Det finns ett grymt klipp från de två matcherna HÄR som jag kollat på många gånger nu. Jag bestämde mig för att visa min kära flickvän Lottie samma klipp för att få henne att förstå hur jag tänkte spela ytterback nästa säsong. Hon tittade snällt på klippet, skrattade till nån gång och sa till och med när klippet var slut att jag gärna fick spola tillbaka till hans första assist. Glad för intresset gjorde jag självklart det, cirka 2.05 in i klippet. Istället får man tillbaka: "Haha, han har ju inga kallingar på sig!!! Väldigt va den rör sig!" 3 minuter och 16 sekunder av fotbollsmagi och fokuset landade i underklädernas vara eller icke vara på en fotbollsplan... Hon hade koll på svenska startelvan i onsdags i alla fall, mådde bättre efter det.

/Jonatan

3 kommentarer:

  1. ska du spela ytterback som bale?? Då ska vi spela utan ytterbackar menar du? Då han spelar som vänster mittfältare=) Men lycka till med det

    SvaraRadera
  2. Det var snällt att du med andra ord tycker att vi har ytterbackar nu. :)

    Med tanke på hur offensiva jag och Kalle är så spelar vi allt som yttermittfältare ibland, fråga Crille om han tycker jag är för offensiv tex. :)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha...Pelle Möller...det va inte igår man hörde det namnet. Han var nog med ett par år in på 90-talet tror jag lr åtminstone kring decennieskiftet 80-90...

    SvaraRadera