onsdag 3 november 2010

Första inomhusträningen för säsongen

Då var säsong tvånollelva igång!

Igår hade vi första inomhuspasset och det var en otroligt brokig skara som tränade! Förutom stommen med seniortruppen var Falken, Jocke och Daniel Thorsén nere från C-laget, hemvändarna Dermark och Jensen var på plats samtidigt som fyra intressanta provspelare visade upp sig. Och sen tränade Pinto också!!!

Självklart blev det nästan bara spel på träningen, en av anledningarna är ju att vi faktiskt har matcher redan på söndag.

Om man ska vara helt ärlig så var det inte en speciellt bra träning... Det var inte mycket ordnat spel, det var alldeles för många egna kassa dribblingsförsök och misslyckade snurrfinter. Två bortförklaringar är ju självklart att vi är ovana inomhus samt att det var mycket nytt folk som man inte spelat med tidigare. Dessa två bortförklaringar borde ju även betyda att det bästa vore att spela enkelt... Vi får helt enkelt hoppas att nästa träning, som är imorgon, blir bättre.
---
Coach gjorde ett ryck med de populära spelarprofilerna på sin blogg, men fick mjölksyra?
---
Mest överraskande igår var nog ändå att ljuset släcktes mitt under träningen. Att det alltid ska vara nåt...
---
Jag åkte på en skön tunnel från en av provspelarna. Jag bjuder på den...
---
Såg att nån i Bokedalen klippt och klistrat in på sin gästbok delar av det jag skrev om dem som en liten notis här för ett par inlägg sen. Jag står för vad jag skrev men tycker det är lite roligt att de ändå klippte bort det positiva jag skrev och bara tog med det negativa... Sen tycker även jag att det var otroligt roligt att nån tyckte de filmade och ramlade hela tiden, det håller jag verkligen inte med om, de spelar ju tvärtom!
---
Ikväll spelar juniorerna semifinal mot Torslanda i kvalet till juniorallsvenskan. Matchen spelas på Valhalla och jag har som förhoppning att iaf se slutet på matchen.

/Jonatan

3 kommentarer:

  1. För mig var det roligt att spela, träffa folk och även titta på.

    SvaraRadera
  2. Vet inte riktigt om det är ngn från Bokedalen som valt att klistra in din text, kan vara vilken random person som helst. Tror dom flesta i laget uppskattar din blogg och kan ta kritik ! . Sen kan jag hålla med dig om att vi inte spelat ngn jätte rolig fotboll en del av våra matcher , men skall påpekas att vi inte spelat såå länge ihop , då få man räkna med att det går lite upp och ner ! .. Men vi gått upp i seriesystemet 2 år i rad så helt hopplösa är vi inte :)

    MVH
    Tobbe

    SvaraRadera
  3. Du kan ju ha rätt i att det inte är nån från laget som klistrat in det, absolut. Men som du också säger, ni har gått upp två divisioner på två år vilket jag också poänterade, men det kom inte med till er gästbok... Jag har bara sett tre matcher med er i år och de matcherna har varit mycket sparka och spring och inte så vårdat spel. Första matchen var ju mot Croatia där ert raka långbollsspel med omställningar resulterade i sju mål mot toppkonkurrenten, förstår om man inte ändrar det! Första kvalmatchen kan man egentligen bara titta på tiden fram till er utvisning som självklart förändrar hur ni ställer upp. Det var ju en match där båda lagen krigade mer än skönspelade. Det jag menade framför allt var väl att från sidan i alla tre matcher verkade det som om ni inte ville va det förande laget utan helst spela på omställningar och chanslångbollar mot duktiga och snabba forwards. Poängen var att jag inte är säker på det funkar lika bra i femman.

    SvaraRadera