måndag 8 november 2010

Söndagens matcher

Då var matchandet säsong 2011 igång! Vi spelade två matcher igår vilket resulterade i en vinst och en förlust. Jag är mest glad att jag var med, kände mig inte hundra på lördagen utan var helt säker på att en förkylning skulle bryta ut. Vet inte hur, antagligen tankekraft, gjorde i alla fall att jag kände mig helt OK på söndagsmorgonen så visst blev det matcher för mig. Idag mår jag däremot sämre...¨

Första matchen spelades redan klockan 10. Vi skulle möta Borås AIK vilka vi faktiskt inte mött tidigare. Stämningen var före match riktigt bra! Vi visste att vi bara hade två riktigt kassa träningar bakom oss så vi hade ingen aning om hur detta skulle sluta!

Man kan väl säga att det resultatmässigt gick rätt bra i första matchen. Vi gick rätt snabbt upp i en 4-0-ledning och släppte aldrig greppet. Till sist vann vi med 11-4 mot ett Borås som jag tror faktiskt kan skaka en hel del lag. De vann för övrigt sin andra match med 9-0. Kunnandet fanns där men de hade lite svårt att fokusera när de fick för många mål i baken. Om de får en bra start mot ex GBG futsal club tror och hoppas jag att de kan bli tuffa att möta.

Efter matchen var det ett uppehåll på några timmar så vi var ett gäng som drog hem till mig och gjorde pasta och kollade på Yrrol. Vilken uppladdning!

Man slås hela tiden om vilken härlig sammanhållning det är i laget, magiskt!

På eftermiddagen var det så dags för nästa match och det var mot GBG fustal club, laget vi nog aldrig vunnit en tävlingsmatch emot. Detta är inget roligt lag att möta... De är otroligt duktiga defensivt, de ställer upp en köttmur, väntar ut motståndarens misstag, har inte mycket eget spel utan lever på omställningar. Och de filmar. Igår sattes ett nytt rekord då första filmingen kom efter 14 sekunder. :D Sen blev det inte lika många filmningar som vanligt, mycket tack vare att vi inte går in på kropp så hårt på dem, vore ju tråkigt om halva laget går av på mitten varje gång vi möts.

Vi förlorar matchen med 1-4 efter att de snabbt tagit ledningen med 2-0 där båda målen är frukten av individuella misstag från vår sida. Vid första målet letar bollen sig in under Anders men stannar på mållinjen. Anders försöker ändå slå bort bollen men det vill sig inte bättre än att han slår den på sin egna vänsterarm och in i mål. Andra målet blir vi bolltittande och efter en assist i ribban får de göra ett enkelt mål genom att helt enkelt vilja mer. Resten av tiden av första halvlek tror jag vi har bollen... Kändes så iaf.

I andra chansar vi mer och de gör även 3-0 och 4-0 innan vi reducerar sent. Deras sista mål var riktigt snyggt, det erkänner jag. En spelare tar ner den behärskat på bröstet, vänder upp och plötsligt är de två mot en och gör inga misstag.

Lite bittert inlägg kan tyckas men jag har lite svårt för lag som tränat länge men ändå främst lever på andras misstag. När vi förlorade mot dem med 3-1 i DM-semin förra året var det likadant, alla tre målen kom efter individuella misstag från vår sida. Det första man möts av på deras hemsida är förresten Välkommen till Sveriges ledande futsalförening!. Rätt kaxigt och samtidigt tråkigt för futsal-Sverige om detta spelsätt är det ledande...

Så, nu ska jag ta min bitterhet och gå.

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar