torsdag 8 juli 2010

Förut var de fyra, nu är de endast två kvar...

Treutigers röst är en av de där rösterna som aldrig lär försvinna i ens huvud...

Jaha, då var finallagen klara, jippie. Min förhoppning om att Uruguay och Tyskland skulle göra upp om titeln kom lite på skam skulle man kunna säga. När jag även tippade målsnålt i första matchen och målkalas i andra så förstår ni att jag funkar tvärtemot bläckfisken Paul...

Jag kommer inte skriva nåt speciellt om matchen eftersom andra för första gången på länge tagit sig i kragen och skrivit på sina bloggar före mig, det blir bara upprepning hela tiden i så fall. Men missrösta inte, originalet av prefixside-bloggarna (nytt ord för SAOL kanske?) har en massa sköna idéer och kommer att knyta ihop säcken som stavas VM med hjälp av några inlägg i början av nästa vecka.
---
Vad jag tror om finalen? Jag hoppas, hoppas att Spanien tar det. Min inställning till delar av Holland är redan vida känd... Tyckte Spanien spelade sin bästa fotboll hittills i VM igår och då vinner man mot ett Tyskland utan vare sig fart eller Müller.
---
Förresten, är det bara jag som tycker att det i alla fall är lite röta från Hollands sida att göra stolpe in på alla tre målen?! Det måste väl vara första gången i VM-historien som det görs tre sådana mål av samma lag i en match.
---
Holland har nu en rad i VM-kvalet och i VM som lyder 15 raka segrar vilket alla verkar tycka är hur grymt som helst! Ska man vara helt ärlig så har ju motståndet kanske inte alltid hållit högsta kvalitet. I kvalet mötte de Makedonien, Norge, Skottland och Island (hemma, borta). Sedan var det ju Danmark, Japan och Kamerun i gruppen, Slovakien i åttondelen, Brasilien i kvarten och sist då Uruguay i semi. Bäst rankade av motståndarna är Brasilien på första plats i Fifas ranking, Uruguay på 18e och Kamerum på 20e plats. Själva låg de på fjärde plats på rankingen före VM, då ska man väl vinna mot alla lag de mött, förutom då mot Brasilien som är en stjärna i kanten? Av dessa matcher är 9 (!) uddamålsvinster!
---
Frågan är nu om jag i titeln tänkte på lag i VM eller bloggar i Partille IF som inte tagit semester... :D Rock on Coach!
---
Brasilien vinner VM 2014, kom ihåg vart ni läste det först...

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar