onsdag 7 juli 2010

Tyskland - Spanien -> målkalas?

Jag hade ju koll på Uruguay - Holland. I en halvlek... Sen bar det av och 5 mål i en semifinal i VM blir det inte ofta!

Tycker fortfarande att fel lag vann. När Robben blev utbytt med några minuter kvar var Holland i 3-1-ledning och han var väldigt säker på att de skulle vinna, det syntes. Galet vad jag hoppades att Uruguay skulle vända matchen då. Ett mål senare försökte jag bära fram dem från soffan men Kuyts tå (tror jag att det var) räddade Holland från att få en sista riktigt bra chans emot sig. Det vore så sjukt skönt att kunna åka ner till Holland och säga nåt i stil med i ditt ansikte till den sneleende Robben. Han stod på benen hela vägen ut till kortlinjen när han skulle byta, starkt! Och nytt rekord för honom tror jag.

Ikväll är det en än mer intressant match! Men hur slutar det?! Müller saknas i Tyskland och det är enligt mig en mycket stor förlust. Och sedan åt ju bläckfisken ur Spaniens låda vilket borde betyda att Spanien vinner? Men samtidigt har ju bläckfisken endast haft fel en gång tidigre och det var i EM-finalen 2008 mellan just TYS och SPA då den sa att TYS skulle vinna, det kanske är ombytta roller ikväll? Men samtidigt har ju Tyskland övertygat mycket mer än Spanien så de borde ju ta detta? Eller? Detta var rörigt. Men det borde betyda oavgjort efter 90 minuter iaf? :) Med en massa mål?
---
Jag förstod aldrig varför spelarna gnabbades lite efter matchen går, nån som vet?
---
Hur gör bläckfisken för att visa att det kommer att bli oavgjort?
---
De flesta av er har hittills tippat Tyskland som vinnare av VM. 8 röster på dem, 2 var på de andra borde betyda tyskt vinst idag enligt er kan man tycka. :)

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar