fredag 9 juli 2010

VM:s absolut mest alternativa drömelva!

Det kryllar av dem och för att man inte ska förstå att alla gör det finns det otaliga namn av varierande språkkunskap på samma sak: min drömelva, min favvouppställning, de elva bästa, All star-laget eller varför inte VMs elva största stjärnor.

Jag är vill inte vara sämre, men det är jag. Mycket sämre. Min startuppställning skulle inte slå en enda av Sveriges alla fotölj-coachers drömelvor. It´s a fact, Men så har jag ju inte tagit fram mina elva favoriter av de män som hängt i Sydafrika på sistone. Min drömelva är nämligen en lika-som-bär-uppställning som rockar. De kan ha samma utseende som en VM-spelare eller så kan deras existens få oss att tänka på en VM-spelare. Och ja, vissa paralleller är riktigt usla, men det står jag för.

Bäst av allt är att ni, kära läsare, nu har chansen att tävla! Vem gillar inte att visa sina kunskaper i käkben, näsdubletter och dålig humor. Därför skulle jag vilja att ni försöker komma på de olika spelarna som jag åsyftar. Och nej, resultatet blir inte de elva bästa spelarna i VM. Det kanske till och med blir ett pris till den som kommer på flest spelare!

Ok, uppställningen är väldigt offensiv med 3-4-3.

Målvakt:
Friendskillen David Schwimmer
Backar:
Robinsonvinnaren Jan Emanuel Johansson
Brasiliens något mer offensiva Robihno
Halmstads skribentback Per Texas Johansson
Mittfältare
En gammal klassisk Honda MT5
Snubben som spelar Sylar i TV-serien Heroes
Dramatenskådisen och kocken Per Morberg (Tack Tobbe!)
Nygifta blåvittikonen Wernbloom (Tack Tobbe!)
Anfallare
Den gröna träskmonstret Shrek
Prince Charming i Shrek
Vår egen Marcus Månsson

OK, och här ser ni uppställningen i bilder.




Så, på med tänkarhatten och ge mig svar! :)

/Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar