tisdag 27 juli 2010

Måndagens träning

Idag var det träning på Lexby, mitt allra första fotbollspass efter sommaruppehållet då jag som sagt missade både träningen fredag och matchen lördag på grund av jobb. Det var inte en överdrivet stor skara killar som samlades men ändock till exempel tre tränare, två målvakter och en Västervikare vid namn Petter som var och provspelade.

Jag hade höga förväntingar på träningen, det skulle bli otroligt skönt att äntligen äntra Lexbys numera väldigt fina gräsmatta igen. Jag hade fel... Efter några varv runt planen och en kvadde på fyra personer var det dags för snabba steg och därefter fys i, som det kändes, 13 timmar. Inte en ny övning så långt ögat kunde nå utan det var samma muskelgrupper som betades av i ett schema som hämtat från ett fredagspass klockan 20.30 - 22.00 i januari i Lexbyhallen. Det som saknades var Dumbo på ljudband. Men hur mycket jag än ogillar fysen och hur mycket jag än får något längtande i blicken av ljudet när Rickard studsar en boll vid sidan av planen när man själv gör en avancerad magövning, så behöver vi fysträningen, mycket av varan dessutom. Man kan väl säga att det hjälper att veta att vi är med i toppen av tabellen och har chans på trean, fysen blir något lättare då.

Roligt under fysen/snabba stegen:
- Anders hade svårt att räkna till 10...
- Pinto satt och mös när hans adepter slet i gräset. Han mös så mycket att han drog den härliga historien om när han lurade Benjii. Den är lika rolig varje gång. :) Vill ni höra den, snacka med Pinto.
- Under stegisättningsövningen skulle vi göra snabba korta steg i en liggande typ repstege. Första varven sa Kim att det viktigaste inte var att det gick snabbt utan att stegarna låg kvar på sin ursprungliga plats. Såg inte vem det var men det tog i alla fall ungefär tre sekunder så var det någon som snörig in sig i stegen...
- Pinto tyckte vid minst tre tillfällen att det var väldigt lugnt och skönt under fysen och kom vid alla tillfällen fram till att det berodde på att Kalle inte var på träningen.

Det var som sagt en kille och provtränade med oss. En trevlig kille som heter Petter. Alltid gött med lite nytt blod på träningarna. Han tyckte dock att det var lite tufft efter fysen men vem gjorde inte det.

Kvadde-uppställningen bestod av mig, Persson, Petter och Benjii. Persson briljerade med att göra tunnel på Petter men åkte sen på ett par själv. Även jag åkte på nån, däremot tror jag att Benjii klarade sig!

På tal om Benjii, han gjorde så att jag åkte på att göra en säl under grisen. Jag nickade mycket snällt och försiktigt mot honom. Benjii nickar som vi alla vet genom att hoppa negativt, alltså neråt. Med hans enorma oteknik vid nick smög bollen precis ovanför hans kalufs vilket gjorde att han myglade till sig i kluns, som han vann.

Efter fysen var det tempospel och det höll framför allt i början ingen direkt hög standard men enligt mig får man inte ha så höga förväntningar på tempospel precis efter knappt 13 timmar fys. Hur som helst gjordes det några snygga räddningar av framför allt Anders samt att det gjordes ett gäng sköna mål; minns Fiddes tokhårda projektil, Sannys skott i dålig vinkel samt Johans alla tåfjuttar.

Imorgon är det träning igen, antagligen med samma upplägg som idag eftersom Pinto svarade ja på min fråga om vi ses imorgon... :)

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar