fredag 16 juli 2010

Svarta augusti...

Det finns oftast positiva och negativa sidor av varje mynt, av varje situation i livet. Jag brukar vara bra på att se det positiva i varje läge men ibland är det svårt. De senaste åren har augusti varit en månad där jag ibland har svårt att hitta den positiva sidan av myntet.

Att sommarjobba i skift är grymt! Jag älskar att jobba natt, har mycket lättare att göra det än att ställa klockan på 04.42 för att ta mig an ett förmiddagspass till exempel. Man kan utnyttja det sköna vädret och ligga på stranden på dagen och jobba på natten, sova ett par timmar dagen efter för att sedan fortsätta sova på beachen.

Men Svenssontiderna har en stor fördel; man missar väldigt få matcher...

I år har Göteborgs fotbollsförbund varit extra hårda mot oss skiftjobbande sommarjobbare. Fem (!!!) matcher ska avverkas mellan 8 till 29 augusti! Så här ser det ut för mig...

Partille IF - Lärje/Angereds IF 2010-08-08 -> Missar på grund av nattskift
Lunden ÖBK - Partille IF 2010-08-13 - Kan!
Partille IF - Floda BOIF 2010-08-17 - Missar på grund av em-skift

Jag kommer även antagligen missa en av matcherna mot Semberija och Rannebergen också.

Lägg även till att jag jobbar daghelg nästa helg och ni förstår att jag missar Sävedalenmatchen också...

I september har vi fyra matcher och de kommer jag inte missa för allt smör i Småland vill jag lova!

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar