söndag 25 juli 2010

Kick Off!

Igår träffades seniorgänget i klubbstugan för att käka lite, ha det gött och tydligen även spela fotbollsbrännboll. Om det var brännbollen som gjorde att min höger baksida lår idag känns något stel vet jag inte men chansen är ju rätt stor, antingen när jag flög fram mellan konerna efter att ha skjutit iväg bollen långt, barfota, utan uppvärmning eller om det var vid någon av tacklingarna mot Kalle som alltid var i vägen (lite som på mellanstadiet) det vet jag däremot inte. Det jag vet är att de äldre vann, som vanligt.

För det första, jag kom en och en halv timme för sent på grund av jobb, samma jobbpass som gjorde att jag missade Sävedalenmatchen (2-3), det är därför jag inte kan skriva nån info om den.

Kvällen var riktigt trevlig och det var även kul att två av juniorerna som varit med en del på sistone, Danne och Marcus, var med.

På tal om juniorer; vi är ett ungt lag. Väldigt ungt... Jag, Rone, Kim, Bauman och Persson satt och snackade just om det vid middagen och bestämde oss för att kolla hur många av oss runt bordet som flyttat hemifrån. Det visade sig att 12 av 18 spelare på plats fortfarande bodde hemma! Mammas mat och billigt var bortförklaringarna vi hörde på plats av de skyldiga.

Strax för midnatt gick lasset in mot stan och då mitt alarm var ställt på 05.56 idag på grund av jobb körde jag in fyra glada killar i min bil, släppte ut dem i den göteborska natten och åkte hem och sov. Jag tror och hoppas att de alla hade det grymt.

På träningsfronten? Vi tränar mån, tis, tor, fre och söndag i veckan, jag kan i alla fall vara med på tre av passen.

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar