onsdag 6 oktober 2010

Dagens träning

Idag var det träning och jag förstår om det är många som höjer på ögonbrynen. Va? PIF tränar fast det inte är varken tisdag, torsdag eller söndag? Jepp, är det plastmatta som väntar i nästa match så blir det så här. Träningen var på Jonsered och riktigt rolig. Som ni alla vet är jag bäst på felstuds och jag känner mig allt som oftast vilsen när bollen uppför sig som den ska, jag blir helt enkelt stressad. Tur då att de flesta andra i laget älskar att se sina väl avvägda passningar i djupet går fram. Gör man rensningar i luften, som undertecknad, var det mer intressant att det idag var ordentlig medvind. Åt ett håll i alla fall.

Träningen var av det lugnare slaget. Vi började med att spela lika mot lika med Persson som femte hjulet, han fick nöjet att alltid vara med det offensiva laget. Han tog detta som att han var given i anfallet på lördag, Coach muttrade något tystlåtet tillbaka. Bäst spel hade hur som helst de ovästad, som råkade vara mitt lag. Om ni tycker att det ofta är så att det verkar som om mitt lag alltid varit bäst så har det antagligen varit så. Eller så skaffar ni er en egen blogg och upptäcker fördelarna med det. :)

Runt 23 minuter efter träningens start kom Anders. Jobb var tydligen den dåliga bortförklaringen. Alltid roligt med två målvakter i och för sig och när de väl var uppvärmda blev det lite olika avslutsövningar.
---
Måste ju bara visa Benjiis nya frilla också. Eller i alla fall valda delar av dem. Vi har ju glirat honom för att han under höstsäsongen haft diadem på sig. Som det gör ont att nicka med... Frågan är vad man ska glira honom för nu?!


Adios. Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar