måndag 19 april 2010

En annorlunda vecka

Det tog bara några dagar efter att jag här på bloggen tog upp att vi så länge jag minns ofstast tränat tisdag och torsdag med uppehåll onsdag så ändrade Coach allting... Självklart finns det bortförklaringar men istället för inrutad ser min fotbollsvecka ut så här:
Måndag: U-lagsmatch borta mot Askim. Självklart blir det reportage här på bloggen om den matchen senast imorgon.
Tisdag: Träningsfri dag. Fotboll blir det istället på TV. Har de 98 milen i buss fått Barcelona mänskliga?
Onsdag: Träning! Blir nog till att kolla hur det går för Källström i svampligans andra semi också.
Torsdag: Träningsfri dag. Ska försöka se nån annan fotboll live, kanske majvallen, bergsjövallen eller Heden får sig en visit. Eller finns det nån annan match jag verkligen inte borde missa? Förslag?
Fredag: Träning med PIF på vinterhalvåret betyder 20.30-22.00 på fredagar, men nu är det ju nästan sommar så nu är det en mer mänsklig tid, runt 17.30.
Lördag: Seriematch mot Lärje/Angered som börjat med två raka segrar, ska bli kul!
Söndag: Träning?

---
Vi hade ju träning igår och den var inte speciellt överbefolkad tyvärr. Det blev lite teknik och sen inläggsövningar och avslut. Dennis var enda målvakten på plats tyvärr, skulle nog varit en del spel annars.
---
På vägen från Furulund KG körde jag och blev på cupen mobbad av firma Ronelöv, Cavva och D-mark som tyckte jag hade världens längsta handlingslista liggandes i bilen. Jag skulle nämligen till Maxi efter träningen och storhandla för att helt enkelt tjäna pengar på att inte småhandla i Göteborgs dyraste butik; Konsum Landala. "Den är ju på en hel A4" sa Rone och medgav efter nästa andning att han högst kunde hålla 10 varor i huvudet samtidigt. En tredjedel av alla ting som skulle köpas var till den tacomiddag jag och sambon gjorde igår. Detta gjorde D-mark lite småsugen på tacos och med tanke på att hans statusuppdatering på facebook igår 20.58 var "proppmätt efter tacofiesta" med tillägget "Borg gav mig idéer som var tvungna att genomföras" antar jag att han följde mitt exempel ända in i kaklet.
---
Persson kommenterade mitt förra inlägg här på bloggen där jag skrev att det aldrig är långtråkigt att sitta på bänken med honom. Han sa varsågod med förstod inte vad jag menade med att han kunde säga dumma saker ibland... Säg så här Persson. En gång när vi mötte Överås (eller om det var Lunden) på Lexby gräs blev du lite lack på nån i deras lag och sa nåt i stil med "Va tror dom att dom är, j-vla bönder!" Vi andra på bänken blev något ställda, kollade på Persson, kollade på de två hästarna som betade precis bakom avbytarbåset, tillbaka på Persson, tittade in mot staden där Lunden ligger med spårvagnar och pubar, tillbaka på hästarna där en av dem nu skiter tre meter ifrån oss, tillbaka på en Persson som ser väldigt nöjd ut med sitt uttalande... :D Aldrig långtråkigt Persson, aldrig!
---
Ikväll är det som sagt U-lagspremiär. Jag ser faktiskt fram emot det väldigt mycket! Fem juniorer är med varav jag har tränat en av dem, Jocke Säyläs. Förhoppningar inför matchen: att a-lagsspelarna tar sitt ansvar, att juniorerna vågar försöka och tar för sig, att vi spelar snygg och effektiv fotboll och att Coach kan sova skönt i natt pga vårt spel. :D Jag vet att den sista punkten är svår att nå...
---
Nu får det vara nog för den här gången!
/Jonatan

1 kommentar:

  1. Ok Jonte, skule vara den gången det blev lite "dumt" då. Men jag hävdar samtidigt att referera till något/några som "j-vla bönder" är ett allmänt vedertaget begrepp ;)
    Over and out!

    SvaraRadera