måndag 5 april 2010

Inside PIF tippar första omgången div 4A

Här kommer ett försök till att sia om hur det går i första omgången för säsongen! Med tanke på hur jämn serien antagligen blir gäller det verkligen att vara med från start i år.

Semberija - Guldheden
Tror hemmalaget tar detta rätt klart. Guldheden har säkert ett gäng bra chalmerister men matchen ligger ju mitt i omtentaveckan så det är ju inte säkert de är med.

Floda - Rannebergen
Viktig match för båda lagen då jag tror vi kommer hitta dem på undre halvan och en bra start kan ge det där extra självförtroendet. Den här matchen tror jag Floda kämpar bäst i och därför vinner.

Lunden - Kozara
Detta kan bli en riktigt bra match! Kozara är ju mina favoriter till seriesegern men ingen tar lätta poäng av Lunden. Tror detta slutar målrikt oavgjort, 2-2.

Lärje-Angered - Tuve
Har inge bra koll på nåt av lagen, men många andra verkar se Tuve som ett bottenlag. Lärje kan nog slå de flesta lagen i serien, och vinner detta komfortabelt

Mölnlycke - Partille
Alltid surt att missa en säsongspremiär, men jag tror min härliga lagkamrater inte gör mig besviken när jag följer liveuppdatering från baguetternas förlovade land. PIF-vinst med 3-0.

Kongahälla - Landvetter
Precis som Lunden - Kozara är detta en riktig höjdarmatch. Ska bli intressant att se om Kongahälla kan få grepp på Landvetters sparka långt och springfotboll. Chansen finns ändå at Landvetter krigar till sig en poäng här, jag säger 1-1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar