fredag 16 april 2010

En titt på C-laget

Jag kollade som sagt lite på det enda laget i klubben som fått gå på riktigt gräs i år, nämligen C-laget. C-laget består av ett härligt gäng spelare där nästan alla har spelat i PIF och A-laget nån gång på 1900-talet alternativt 2000-talet. Många av dem har jag spelat och tränat åtskilliga gånger med och jag måste erkänna att jag allt saknar dem ibland.
Gårdagens träning var alltså på riktigt gräs. Sen att planen i fråga är den lilla femmannaplanen med gropar och brunnslock är ju mindre viktigt. 11 spelare plus tränare Frank fick jag det till, med andra ord ett helt lag! Det av träningen jag såg bestod av joggning som uppvärmning, lite passningar av olika kvalité samt småmålsspel. Vad gäller passningarna hamnade det bollar lite här och där och jag hörde nånting om att planen var lite ojämn...
Här uppe ses Bengans kanonvänster som kommer skicka Frank på en promenad för att hämta bollen "en bit bort". På bilden ses även ett brunnslock, ofta förekommande på fotbollsplaner.
I C-laget finns det ett helt gäng citatmaskiner, vissa mer ovetandes än andra. Igår snappades citatet "Sträck dig inte!" upp ett par gånger men bäst var ändå när Sandro spelade en boll i djupet som rann ut i sanden. Han sa då till Zäta som var forward: "sorry, tänkte du skulle springa i luckan" varpå Zäta svarar "oj, oj det var j-vligt dumt tänkt!" :)
Spelet var jämnt och jag tror ställningen var 3-2 till laget med Zäta och Björkis med flera när jag gick, även om det låter en smula märkligt kanske. :)
Därefter var det dags att byta om och träna själv men nog verkar C-laget beredda på den serie som snart startar, i alla fall jag tycker det ska bli väldigt kul att följa dem!
/Jonatan

4 kommentarer:

  1. Ingen dålig pendel man visar upp där på bilden. /Bengan

    SvaraRadera
  2. Synd att den e så fladdrig bara...kameran kunde inte ens fixa skärpan på den vänstern...

    SvaraRadera
  3. Skit. Jag hade velat vara med när det var journalister vid sidan! Men knäet var ingen BORTförklaring.

    Kommer du och fotar på måndag Jont, eller ska du spela med "U23"?

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte än Jane! Men jag tror det blir svårt att komma att kolla den här gången. Men jag lovar att göra rinksidejournalistik nån av era matcher framöver. :)

    SvaraRadera