torsdag 22 april 2010

Inside PIF tippar tredje omgången av div 4A, del I plus lite smått och gott

Ja, detta blir en uppdelad historia. Jag hoppas NB har slängt ut våra matchodds imorgon för isf gör jag en mer ordentlig genomgång av resterande fem matcher då.



Idag spelas bara en match, men vilken match!!! Ni som har chansen borde dra dit att kolla, kan nog bli en riktigt bra fight.



Semberija - Kozara
Det lär smälla på Bergsjövallens konstgräs ikväll. Semberija har startat med två raka vinster medan det omvända gäller för Kozara som alltså fortfarande väntar på första poängen. De båda lagen möttes för en dryg månad sedan i en av Östra Cupens semifinaler och då vann till sist Kozara med 6-2. Det stod dock 3-2 i halvtid och jag har för mig att Semberija spelade med en man mindre i 75 minuter och två man mindre knappa kvarten. Frågan här är vilka som vill vinna mest och det lär vara Kozara, dags för första poängen att trilla in. Så mitt tips blir att det blir jämnt men att Kozara vinner knappt. Tips: 2-3
Odds NordicBet: 1: 2.05 X: 4.10 2:2.45
---
Vi hade ju som sagt vår första grästräning på svensk mark för året igår. Den bedrevs på Mellbyfältet och som ni märker är det inte så mycket som antyder fotbollsplan i det namnet utan att det mer verkar handla om nåt slags fält, ett sånt som bönder odlar saker på... Nu var det faktiskt inte så farligt som det låter, Mellbyfältet såg ut som vilken fotbollsplan som helst för stunden! Problemet med "planen" är topografin... Det finns hålor och tuvor och hela fältet ser vågigt ut.

Tanken med träningen igår var att känna lite på underlaget. Nu blir det två sådana tillfällen i veckan eftersom även träningen på fredag blir på fältet, kanske inte optimalt då matchen mot Lärje/Angered på lördag är på överkonstgödslat gräs, så kallat plastgräs, men det är nog bra i långa loppet. Kim kände sig inte kry och såg inte heller hundra ut så jag och Bauman fick ta hand om träningen. Uppdelningen blev att capitano tog hand om utespelarna medan jag värmde målvakts-Persson. Det passade mig perfekt då min högerfot fortfarande inte var riktigt kry sedan Askimmatchen, igår kunde jag nästan urskilja att det stod "made in Taiwan" i varje avtryck från de fyra bakdobbarna jag fick placerade på min fot. Men det var inget, för det sa domaren...

Träningen var lugn och rätt lekfull men det är fortfarande viktigt att ta i och göra sitt bästa i alla moment och de gör inte alla så fort Coach inte håller i det, bättring! Framför allt tydligt tycker jag att det blev på spelet där flera spelare nästan står helt still och verkar vänta på att nån annan ska säga till dem var de ska springa. Fel, fel, fel... Nu hoppas jag att alla visar imorgon att de vill vara med i truppen mot L/A på lördag.
---
Tänkte ett tag åka pch kolla på Semberija-Kozara som jag verkligen tror blir en bra match. Men istället blir det kvalitetstid med kusinen, dags att ta fram fiskegrejorna för första gången i år! Maggan snackade om att dra och kolla däremot och isf ska han få göra ett gästreportage här på bloggen. :)
---
Bokedalen spelar sin tredje seriematch för året ikväll. Blir det tredje raka vinsten? Tror det. Håller de nollan för tredje gången? Finns stor chans. Går de upp till femman i år? Alldeles för tidigt att säga.
---
Oddset till vår match har ju som sagt inte kommit än. Jag är på gamlinghumör och gissar att raden ser ut så här... 1: 1.90 X: 3.45 2: 2.25. Svårtippat, även utan odds... :)

/J

1 kommentar:

  1. Bokedalen - Lekstorp 5-3 där vi vände ett 1-3 underläge. En underbart skön vinst men surt att det sprack med insläppta mål, men 14-3 på tre matcher är ju hyfsat ändå :D

    SvaraRadera