fredag 30 april 2010

Inside PIF tippar fjärde omgången div 4A, del II

Foten känns fortfarande rätt kass. Gör allt jag kan för att kunna vara med i söndagens match. Jag tränade självklart inte igår men drog ändå dit och kollade på sista knappa timmen. Jag ställde bilen överraskande nog på parkeringen och gick bredvid grusplanen för att komma till gräset där mina lagkamrater höll på med en inläggs/avslutsövning. På grusplanen värmde Lindome och Pifs 94-or upp för att snart mötas. PIFs målvakt värmdes upp i målet närmast gräset och flera gånger flög det bollar från gräset mot honom. Efter ett tag började han tröttna och när jag kommit upp i höjd med honom småskrek han till sin kompis som värmde honom:
-Asså, allvarligt! De där i a-laget skjuter ju sämre än vad vi göööör!
Så klockrent. :)
---
Landvetter förlorade igår igen, det trodde jag verkligen inte de skulle göra. Vet inte vad som hänt där borta men har de nånsin förlorat fyra matcher i följd? De är nu de enda utan poäng eftersom Kozara tog sin första seger igår, 3-1 hemma mot Rannebergen. Var det vändningen? Kozara hade ju till igår uddamålsförlorat mot de lag som för stunden ligger etta, tvåa och fyra. Vi får väl se. Semberija tog fjärde raka segern efter 4-1 borta mot Tuve. Två matcher återstår i omgång fyra, helt opartiskt rankar jag söndagsmatchen som den hetaste. :)

Mölnlycke - Lärje/Angered
Två av de lagen vi har mött och vunnit mot, jag är nog inte ensam om att hålla Lärje som det bättre av de två... Vi blev ju helt utspelade av dem och jag tror de tar den här matchen relativt enkelt. Tips: 0-3
Odds NordicBet: 1: 3.15 X 4.60 2: 1.65

Partille - Lunden
Det här brukar vara en match mellan det spelande laget Partille och ett Lunden som spelar långbollar och satsar på fasta situationer... Det brukar vara jämna matcher både på Lexby och Överåsvallen. De fyra senaste har slutat med 2 vinster för oss och 2 oavgjorda och jag tror den här matchen slutar liknande. Lunden verkar ha hittat rätt i försvarspositionerna och endast ett insläppt imponerar. Men jag tror vi har gått om Lunden i tabellen när solen (det är alltid sol på Lexby) går ner på söndag.
Odds Nordicbet: 1: 3.65 X 5.00 2: 1.50

Spelbart? 1X för oss till 2.10 är ju galet bra.
---
Ikväll blir det Cortége så klart, om det inte ösregnar. Promenad blir det på något sätt idag i alla fall, oberoende av väderlek. Just nu handlar allt om att vara 100% till på söndag!

/Jonatan

2 kommentarer:

  1. Får gå in och rätta dig igen Jonathan, det börjar bli till en vana märker jag =). Det var partilles p 96/97 som spelade igår=). Sen är denna raka 1:an galet bra med på oss

    SvaraRadera
  2. Känns tryggt att du läser och kommenterar bloggen, Rickard, me like! :) Jag vet att raka ettan är fin, men jag tyckte det verkade lite för kaxigt att skriva det... ;)

    SvaraRadera