måndag 5 april 2010

Uppdatering inför seriestarten

Idag spelade vi en träningsmatch mot div 3-gänget Sävedalen. Vi startade matchen kass, ffa offensivt slarvade vi och gjorde hellre skarvförsök än att hålla i bollen. Med en kvart kvar av första har vi fått ordning på spelet och flyttat fram positionerna och det ser faktiskt riktigt bra ut. Nu gör vi även 1-0 efter att Maggan testat skott utanför straffområdet. Vi kontrollerar händelserna i resten av halvleken och resultatet står sig.

Andra halvlek börjar som första slutade, vi kontrollerar medan Sävedalen slarvar en hel del. Rätt tidigt i halvleken får vi ett bra frisparksläge som Sanny stegar fram på. Placeringen mellan målvaktens ben är mer turlig än mycket annat men 2-0 till oss i vilket fall.

Matchen är inte speciellt bra men jag tycker ändå vi gör det bra, vi vågar spela på medspelare som har gubbe i ryggen, vi pratar till oss bollen och alla verkar vilja ha boll idag, positivt! Även snacket höll hög nivå, framför allt i backlinjen. Som del i backlinjen tyckte jag det kändes väldigt stabilt idag, trots en helt nykomponerad backlinje som aldrig spelat ihop. Vi släppte knappt till några chanser alls, Dennis var väldigt sysslolös och kunde istället fokusera på insparkarna, som var riktigt välplacerade idag!

Sista tjugo i matchen går vi ner oss lite, men det tycker inte jag är så konstigt. Vi byter nämligen en hel del spelare och det rycks sönder lite. De gör för övrigt mål i 91:e minuten, mycket slarvigt av oss och det kändes grymt onödigt. Inget sånt i serien sen!!!

Sammanfattningsvis, inget dumt genrep alls. Jag tycker många ville vara delaktiga och hjälpte varandra och det är viktigt inför premiären. Kul att se Bauman på högerbacken, knappt ett fel trots att han inte spelat på den positionen sedan 1975. Typ. :)

---

Nu när alla taggar som mest inför kommande seriestart åker jag bort... Jag vet att timingen inte är perfekt men har man ledigt två veckor från skolan gäller det att utnyttja det. Nu blir det ost och baguette i dagarna sex, sen blir det storstilad comeback i andra seriematchen. Jag längtar!!!

Ha en grym vecka! Träna flitigt ni som tränar, coacha positivt ni som coachar och heja flitigt ni som hejar. Vi ses!

1 kommentar:

  1. Jobbigt att Kim Roland bloggar mer än dig just nu! /Besviken läsare

    SvaraRadera