fredag 23 april 2010

Inside PIF tippar tredje omgången av div 4A, del II

Det blev som jag trodde en jämn match resultatmässig mellan Semberija och Kozara. Det slutade också som jag trodde 3-2, men til Semberija... Coach var och kollade på matchen och flera andra i laget också tydligen. Läs hans blogg för att få mer info om matchen(partilleif.com/blog).

Nu har så NordicBet lagt ut oddsen även till vår match på lördag. Blev högre odds än jag trodde och det finns ett väldigt intressant odds, kommer till det senare.

Kongahälla - Mölnlycke
Det två lagen vi mött hittills möts ikväll och det här borde verkligen Kongahälla ta. Dels är det de helt enkelt ett bättre lag och dels är detta första matchen i årets serie på gräs! Kongahälla har tränat på gräs, har Mölnlycke gjort det? Hur som, detta tar Kongahälla. Tips: 5-1
Odds NordicBet: 1: 1.17 X: 7.00 2: 7.00

Floda - Tuve
Floda verkar bättre än många trott, så även vad jag trott. Tuve har två förluster mot två hittills obesegrade lag men även om detta kanske verkar vara en något lättare nöt att knäcka så tror jag de får svårt att vinna här. Tror nog att Floda vinner, men mycket knappt. Varning för oavgjort... Tips: 1-0
Odds NordicBet: 1: 1.30 X: 5.75 2: 5.10

Rannebergen - Guldheden
Den här är riktigt svår att sia om! Två lag jag har dålig koll på men magkänslan säger Rannebergen. Det jag såg av Guldheden mot Mölnlycke senast imponerade verkligen inte på mig. Lohm verkar spela för Rannebergen, borde väga över för seger. Tips: 3-1
Odds NordicBet: 1: 2.10 X: 4.00 2: 2.40

Lunden -Landvetter
Mycket intressant match! Lunden har startat säsongen kanonbra, lika bra som Landvetter startat den dåligt. Min gästtyckare 118100 hade ju Landvetter som sereisegrare, man kanske kan försöka få pengarna tillbaka av dem... Mycket är ju kvar av serien men ändå känns det lite som att det är dags för Landvetter att visa vad de kan nu. Jag tror faktiskt Landvetter tar poäng här, kanske till och med går segrande. Tips: 1-2
Odds NordicBet: 1: 1.17 X: 7.00 2: 7.00

Lärje/Angered - Partille
På lördag är det så dags för vår tredje seriematch för året. För motståndet står sexpoängaren Lärje/Angered på bortaplan så det är verkligen inte en lätt uppgift vi har framför oss. Känslan i laget är bra och vi går ju självklart för vinst. Jag tror det kan bli en riktigt bra match, och vi tar med oss minst en poäng tillbaka till Partille.
Odds NordicBet: 1: 1.60 X: 4.70 2: 3.30

En titt på oddsen...
Omgångens minst spelbara favorit: Lärje/Angered
Omgångens chansspel: Landvetter 2 7.00
Omgångens klart spelbara chansspel:Landvetter X2 3.50
Omgångens säkra: Kongahälla 1 1.17
Omgångens bästa spel: Partille X2 1.93
Omgångens omöjliga resultat att veta: Rannebergen - Guldheden

NordicBet ändrade oddsen precis när jag höll på men de ska vara de mest uppdaterade som jag har skrivit.

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar