måndag 2 augusti 2010

Måndagens träning

Titlarna håller hög klass just nu... Men det blir lite så, förklarande och tyskt just nu när vi har träningar mest hela tiden.

Vi var färre idag än igår men det var ändå ett gött gäng som slapp fys men fick springa desto mer.

Det var bara Kim som var på plats ur ledarstaben vilket gjorde att några halvvarv, passningstriangeln och långbollar fick fungera som uppvärmning. Därefter var det en inläggsövning där halva gänget testade Anders och halva gänget lät Dennis sträcka sig i gräset. Min personliga åsikt är att det saknades en del intensitet och engagemang i övningen, kanske folk börjar känna sig lite slitna av allt tränande?

Därefter blev det anfall/försvar och det var väl den här övningen som kanske ändå gick bäst idag. Tycker det var flera som höll bra tempo genom hela momentet.

Efter en kort vattenpaus var det så dags för tempospel och detta såg verkligen inte bra ut i början, i alla fall inte för mitt västbeprydda lag. Vi var hela tiden för långt i från vår spelare, vi hjälpte varandra inte med löpningar och vi valde allt som oftast det svåra altenativet. Och så var det helt knäpptyst på planen! Det funkar inte, vi måste öppna matintaget och hjälpa varandra, det är en så otroligt lätt sak att göra. Det blev något bättre allt eftersom men tempospel handlar försvarsmässigt i grund och botten om att kunna räkna till ett... Håller jag koll på en spelare? Bra då gör jag rätt. Gör jag det inte? Fel, fel, fel... Det är inte så mycket svårare än så faktiskt!

Efter tempospelet var det så dags för avslutningen och det blev löpningen idag igen. Som jag hoppade över igår. Och blev påhoppad för här på bloggen av en anonym läsare. Med de orden i huvudet kunde jag inte skippa löpningen idag så jag körde på och låg mestadels i täten hela vägen in. Nu känns det väldigt stelt där bak trots intensiv stretchning och jag hoppas inte det är värre i morgon. Men vad gör man inte för att inte bli kallad latmask...

Så, detta var ett av de mest negativa inlägg jag skrivit om en träning och jag hoppas att vi alla tar oss i kragen och gör en grymmeträning i morgon istället. Vi har ju faktiskt vilodag på onsdag. :)

Go'natt /Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar