onsdag 11 augusti 2010

U-laget vann mot Väster

A-laget har precis satt igång med matchandet efter uppehållet och igår var det alltså dags för U-laget att sätta sin prägel på reservklass 1 igen. Men först måste vi prata om Johan "Nille" Nilsson...

Han var tidig till samlingen och allt verkade som vanligt, förutom då att han var nyklippt. Inget konstigt med det, de flesta människorna klipper sig nån gång i livet och det var ett rätt så vanligt rakat huvud han visade upp. Framifrån... Tydligen var det hans mamma som hade rakat honom men han tyckte att hon inte höll måttet så han bestämde sig för att ta över själv istället. Resultatet ser ni här nedanför!



MYCKET ROLIGT! Conny tyckte att Johan skulle rädda upp situationen genom att raka så att det stod hiphop där bak. Eller som Conny bokstaverade: h-i-p-p h-o-p-p.... DET skulle lätt rädda upp situationen. :D

Conny var riktigt på gång och drog ännu ett skönt citat ett par minuter senare. Han hade köpt nya skor, samma modell som sina förra. Nu sitter han och jämför sina nya och gamla par och utbrister plötligt: Jag tror mina nya skor har exakt samma storlek som min gamla! Man bara måste älska en sån kille.

Mycket hände innan matchen ens satt igång. Rickard försökte få det till att alla skulle få böter och han gav sig inte förrän vi sa till honom att samlingen var 17.45 och inte 17.30 som han hade fått för sig. Självklart skyllde han allt på Kim... :)

Vi fick även veta när vi kom till klubbstugan att matchen skulle börja 19.00 och inte 19.30 som det hade stått. Det gjorde att vi fick lite bråttom och då det även framkom att ingen hade nån aning om var planen låg steg den graden ännu mer. Iväg drog vi i vilket fall och bilen med en smålänning, en blekingbo och två juniorer tog täten! Det var nog klokt av dem att ta fyra varv i första bästa rondell för att komma en bit längre bak i karavanen. Jag tog täten och hade efter ett telefonsamtal koll på vart planen låg. Moss skulle dock styla, som han alltid ska, och åkte förbi mig mest för att visa att han också hittade. Fram kom vi i vilket fall och en plastmatta utan studs mötte oss.

Matchen då? Kim har skrivit allt det viktiga i matchrapporten och jag håller med om allting.

Matchen i punktform
- Matchen var böljande. Vi spelade bra stundtals men säckar ihop fullständigt ett par gånger också. Däremellan var vi det nästbästa laget på plan...
- Vi drar på oss en massa onödiga frisparkar som ger dem lägen för inlägg och då vi direkt märkte att vi hade svårt för det måste man vara tillräckligt smart för att förstå att det kanske räcker att hålla spelaren felvänd, vi kanske inte behöver sparka ner honom...
- Persson gjorde en kanonräddning på ett skott som höll på att skruva in sig i bortre. Han sa för övrigt efter matchen att han personligen tyckte att han borde varit ute och boxat nåt av inläggen i alla fall. Bra att vara självkritisk även jag inte på rak arm kan komma nåt tillfälle då han hade chans att göra det.
- Var det tre ramträffar de hade?!
- Våra mål var något slumpartade. Fiddes 1-0 är dock frukten av aggressivt spel av honom och det var han lätt värd. Han har nu gjort 7 mål på 8 matcher i U-laget, nice! Grevens mål var så där härligt fulsnyggt där man känner att det ska bli mål så fort man ser att den touchar deras back. :)
- Domaren var sådär "bra" som vi trodde att han skulle vara. Då jag i min roll som lagledare efter matchen fick chansen att förklara vissa domslut för honom lyssnade han, förstod och sa att han skulle tänka på det inför nästa match. Tror jag i alla fall, jag förstod inte riktigt vad han sa efteråt men han nickade i alla fall...

Ja, för lagledare är man tydligen. Är det nån som vill ha det här pappret? Kim? Rickard? Bancken?



Vinst blev det alltså till sist, 2-1, men det var vi i ärlighetens namn inte förtjänta av.
---
Ikväll är det träning, ser jag fram emot även om baksidan känns kass igen trots nedjoggning och ordentlig strecth efter matchen. Hoppas på bra uppslutning inför fredagens bortamatch mot Lunden!

En fråga inför träningen är ju vad det blir för väder? Ösregn verkar vara det mest troliga just nu.

C-laget tränar också idag, på den lilla planen med brunnslock. Svanberg försöker antingen muntra upp gruppen på forumet eller så har han inte stigit upp ur sängen än. Då ironi inte är hans starkaste gren ställer jag mig frågande till hur det är i alla fall, han skrev nämligen: Yes, träning idag! Kul att det är så bra väder!

/Jonatan

2 kommentarer:

  1. Vi 70-talister är ju allmänt kända som den ironiska generationen!!! Capisce!?

    Utan att gör detta till någon generationskamp... så är ju 80-talister är mest kända för vara otåliga, opålitliga, kringflackande och splittrade.

    http://www.fokus.se/2009/03/en-blast-generation/
    http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/01/darfor-ar-80-talisterna-annorlunda
    http://www.metro.se/se/article/2007/02/13/07/0746-23/index.xml

    Nä, men välkommen till C-laget Jonte så kanske även du kan växa upp =)

    //cantona

    SvaraRadera
  2. Hehe, det verkar nästan som om du har mer fritid än Gatten juh?! :)

    Sorry Erik, för mig tillhör inte du Generation X utan Generation Y, precis som jag:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Generation_Y

    Och det är väl klart att jag tillhör en splittrad generation, jag blir ju fortfarande kallad junior!


    /Jonatan

    SvaraRadera