torsdag 2 september 2010

Vinst borta mot Kozara

Precis hemkommen från en mycket intensiv och jämn match borta mot Kozara. Jag har även fått på min lott att skriva matchrapporten så därför går jag inte in lika ingående här på bloggen om matchen den här gången, läs gärna där i stället!

Det blev lite struligt innan start för oss. Vi hade våra fina röda kläder på oss och det är ju inte så smart när även hemmalaget har röda tröjor. Tobbe och Rickard i ilfart och precis innan matchstart kom de med våra klassiska gula tröjor. Utan tvekan är kombinationen gult, vitt och rött något speciell...

Det kändes inte som om det var så bra taggning på uppvärmningen, framför allt i spelet, vilket kan tyckas väldigt konstigt med tanke på hur viktig matchen var. Vet inte vad det var som var problemet, tröjorna känns som en dålig ursäkt.

Personligen tycker jag att en av de stora skillnaderna mellan den sämre första halvleken och den bättre andra var att vi bytte kant väldigt bra i andra och gav varandra på så sätt mer tid att komma in i boxen och få tyngd i anfallen.

Kim vill ha cred för att det var en coachseger då han tog på sig att byta in Tobbe med tio kvar eller liknande, tillräckligt länge för att han skulle hinna avgöra matchen mycket snyggt. Jag vet inte ja...

Kul med mycket publik runt planen, både borta- och hemmasupportrar.

Tabellen ser riktigt rolig ut just nu. Semberija förlorade med 1-4 hemma mot Kongahälla och nu hoppas vi bara på att Lunden förlorar imorgon så fanns det bara en vinnare i den här omgången.

Nu blir det matchrapportskrivande.

Gin n´ juice! :) /Jonatan

3 kommentarer:

  1. Otäckt att du kan skriva en rapport så spöklikt Kim! Kanske under artistnamn lil' kim i fortsättningen?

    SvaraRadera
  2. hahahahahahahahahaha mycket roligt sagt cantona =)

    SvaraRadera
  3. Ha Ha Ha ni är för roliga ni. Jag vill inte va lil'Kim!

    SvaraRadera