onsdag 1 september 2010

Gårdagens U-lagsmatch var väl inge´ rolig...

Som utlovat kommer här en liten rapport från gårdagens U-lagsmatch mot Kärra. Det blev förlust med 3-0 men siffrorna speglar verkligen inte matchbilden!

Det var ett härligt blandat lag som spelade och det var även en del ansikten som inte brukar spela U-lag som var med. För det första så var Essman med och spelade högerback. Han klarade nästan av att spela hela matchen, måste vara skönt att få en genomkörare efter att ha varit borta så länge. Hoppas han skriver nåt om matchen i sin blogg, vore kul att läsa hans tankar om debuten. På andra sidan planen, i anfallet, spelade Pierre större delen av matchen. Det var inte igår vi två spelade ihop ordentligt så det var verkligen kul. Hans rörelsemönster är verkligen grymt och det är ofta lätt för en medspelare att förstå intentionen med en specifik löpning vilket gjorde att vi två skar igenom deras försvar flera gånger i första halvlek.

Matchen då? Mjoo, Kärra tilläts göra 1-0 redan efter fem minuter och vi har bara oss själva att skylla. De kom runt nere vid hörnflaggan på vår högerkant och passningen gick rakt in i slottet där vi hade noll (!) spelare. Det hade tyvätt moståndarna...

Bara några minuter efter deras mål fick vi en frispark som Conny slog in mot mål. Jag blev helt utan markering och borde satt nicken som gick tätt utanför bortre stolpen. Halvleken flöt på genom att de hade mest boll men kom ingenstans medan vi kändes farligare i omställningarna.

En bit in i halvleken blev Pierre fälld precis utanför straffområdet. Benjii och Cavva stegade fram och bestämde sig för varianten Benjii tar ett steg fram mot bollen och sen tar Cavva i för kung och fosterland. Det visade sig vara en helt underbar variant, nästan... Cavva tog i för både kung, prinsessa, drake och halva Europa. Bollen gick spikrakt i ribban och frågan är om den inte skulle varit i en omloppsbana runt Jorden nu om den inte fastnat på ribban. Returen gick hur som helst ut till Greven som fick till ett bra skott men som tyvärr deras målvakt stod rättplacerad på.

Eftersom Rickard tvingat mig att blogga om mitt ryck så får jag väl göra det också. Bollen på ena sidan, jag på andra och minnen från runt 1997 kom upp i huvudet på mig, det var fina minnen det.

1-0 i halvlek och vissa förändringar i uppställning skulle ändra matchbilden var nog tanken, gick ju sådär... Maggan och Tobbe kom in och Tobbe sprang typ livet ur sig som han brukar och skapade en del oreda.

Kärra gjorde 2-0 rätt tidigt i första. Jag såg inte målet eftersom Kim såklart stod i vägen men tydligen var bollen hal vi en hörna och tappades in av Persson, inte mycket att göra.

Det var inte lätt att sitta på bänken om man vill se nåt av matchen. Vänstra målet täcktes förtjänstfullt av Kim och högra lika hängivet av Rickard...

Även 3-0 kom och det var på en mycket bra slagen straff. Vet inte om det var straff, Kim skymde som sagt alla situationer i vårt straffområde, men det verkade inte vara så mycket protester.

Vi hade en hel del chanser att reducera, minns till exempel Nilles soloräd som räddades på mållinjen.

På tal om mållinjen... Vi fick en trippelchans i slutet som hette duga. Nu hade jag flyttat på mig så Rickard skymde inte hela situationen. Tror det var på en hörna som bollen gick i en båge ut till Rone i bortre delen av straffomådet som gjorde det enda rätta, bicycleta! Bollen gick mot målet men räddades tyvärr av en spelare på mållinjen. Returen tog nån annan (minns inte vem) och även den räddades precis innan linjen. Då gick bollen ut till Nille som drog på en volley. I ribban... Det ville sig inte riktigt igår...

Efter att ha kämpat i nästan 90 minuter bytte Essman ut sig själv och jag fick chansen att spela tokoffensiv högerback i några minuter. Eftersom Rickard tvingat mig att blogga om en grej till måste jag helt enkelt ta upp den snygga tunneln jag gjorde typ gåendes mot deras tvåmålsskytt. Allt för dig Rickard.

Jag tycker att domaren var helt okej. I första halvlek...

Förlust alltså, min första för året med U-laget.

/Jonatan

4 kommentarer:

  1. Jag bad dig blogga om allt så du skulle vara tyst på bänken istället. var ju tillräckligt med Tobbe som satt där i första och kommentera allt och till och med hade ljudefekter å skit. Sen lyssna på dig om massa osanningar var inte så kul. Så därför: Blogga om det!!!!

    SvaraRadera
  2. Jo förresten Jonatan, du sprang offside i första btw, andra matchen i rad.

    //Ronte

    SvaraRadera
  3. Haha, Rickard du har då inte ett lätt liv. :)

    Ronte; skillnaden var att den här gången var jag ett par meter onside, så det gills inte. :)

    SvaraRadera
  4. En cool grej som hände med under matchen var när en av deras spelare slog en passning snett in mot mål och den åker igenom straffområdet mot hörnan, och stannar på flaggan, vi får inte glömma heller att bollen då hade väldigt hög fart! Inte varje dag man ser det!

    SvaraRadera