onsdag 9 juni 2010

Gårdagens träning...

...missade jag tyvärr på grund av jobbet. Men då jag vill ge en liten inblick i vad som försigick ändå så startar jag härmed upp en ny detalj på bloggen som jag tänkt använda mig av både nu och då, nämligen SMS-panelen! Denna panel kan bestå av lite varierande levande varelser som har sitt mobilnummer inpräntat i min mobil.
---
Varför: Få info om gårdagens träning
Till vilka: Nyqvist, Kim, Tobbe, Kalle, Conny, Benji, Simon och Crille
Svar från: Simon, Kim (avstod), Conny och Benji
Messet från mig: Tja! Jag jobbade ju igår så jag missade träningen men tänkte skriva en liten notis på bloggen ändå, med hjälp av en sms-panel! :) Så, va tyckte du om träningen samt om du skulle förklara den med tre ord vilka tre ord skulle det bli i så fall? :)
---
Den första som svarade, efter ungefär fyra minuter, var Simon. Han skrev att det var en lugn och fin träning. Han berättade också om skräckscener när Crille gjorde kullerbytta med byxorna nere. Sen skrev han också att Simon var den ändå solen som sken med stil på lexby. Förstår inte riktigt men jag antar att Simon har lite problem med den inbyggda stavningskontrollen T9. Ödmjukt verkar det ju vara i alla fall... :)

Måste erkänna att jag inte riktigt fattade varför Crille skulle göra en kullerbytta, ett väldigt svårt artistiskt nummer om man är från Blekinge. Det där med byxorna var däremot mindre överraskande. Jag skulle dock förstå mer när nästa mess trillade in och kittlade min mobil som därför pep till.
---
Conny svarade 10.48, två minuter efter Simon. Precis som Simon vittnade Connys första ord om en lugn träning. Men sedan skrev om han anledningen till varför Simon skrivit om skräckscener. Vi hade en rolig tävling där man skulle göra snyggast målgest när vi körde hattrick vilket resulterade i många sköna skratt. Biniam hade en riktigt rolig där han slängde sin tröja på marken och gjorde indiandansen runt den. Rolig?! Biniam utan tröja? ;) Han fortsatte med en diss där han skrev att Nille tydligen gjort den mest feministiska hjulningen genom tiderna! Då har det ändå gjorts en del mindre manliga hjulningar genom åren. :)
---
Klockan 13.08 hade Benji vaknat... Tjena Jonte. För det första smsa mig aldrig så här tidigt igen! ;) Jag borde ju förstått att det var alldeles för tidigt att skicka ett sms till Benji vid 10.42, redan de riktigt gamla grekerna sa ju att man inte ska väcka den Benji som sover... Benji, som är en väldigt ödmjuk kille, sa ingenting om en målgestövning utan hade mer fokus på andra saker. Eller rättare sagt mer fokus på sig själv... Kvalité på inläggen idag av mig och Mossberg. Rickard berömde mig många gånger, hehe. Och vi har nog aldrig gjort så mycket mål på en inläggsövning konstaterade Kim. Jag var kung förresten ;)

Benji var även den enda av de tre som tog till sig förfrågan om att förklara träningen med tre ord. Personligen tyckte jag det gick sådär för vår mest ödmjuke spelare som förklarade träningen med de tre orden Benjii, Benjii, Benjii.
---
Ja, jag har ändrat en hel del svenska även i citaten, ni skulle knappt förstå annars... :)
---
Jag vill veta mer om målgeststävlingen! Vem vann? Vem var sämst? Vem idé?! Spelardemokrati?
---
Ikväll tänkte jag göra ett reportage utanför murarna men då platsen jag ska besöka saknar tak måste jag erkänna att jag börjar tvivla... Vi får se.

Adios! /J.Bo (J.Lo härmade mig...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar