torsdag 10 juni 2010

Inside PIF tippar omgång 11 i Div 4A

Jaha då har vi kommit fram till sista omgången innan det vänder. Det är efter den här omgången som man verkligen kan se tendenser, då har ju alla mött alla. Vi har en släpmatch i serien, den mellan Guldheden och Lärje/Angered och den har jag ingen aning om när den kommer att spelas.

Jag tror att detta kan bli en omgång där motivation slår klass, flera lag är nog sugna på att med seger i omgången visa att de antingen vill hänga med toppen istället för mitten eller haka på mitten istället för att vara ett bottenlag.

Fyra matcher spelas idag med en match imorgon och sedan den som avslutar omgången på lördag.

SKIF Semberija - Floda BoIF
Semberija har ju som bekant gått lite knackigare på slutet men då har även motståndet varit av bättre karaktär. Senaste matchen tog man dock en skalp då man slog Lunden med 4-2 på bortaplan, när släppte Lunden in 4 mål hemma senast?! Vinst idag gör att man är serieledare (L/A en match mindre spelad i och för sig) när serien vänder, ingen dålig morot. Floda är nog rätt så nöjda med sin säsong hittills. Liten intressant att laget faktiskt tagit mer poäng på bortaplan än hemma, detta är dock en väldigt svårt bortamatch och jag tror de åker hem tomhänta. Tips: 4-1

Tuve IF - IK Kongahälla
Tuve har det inte lätt. Inte lätt alls... 1 poäng på 10 matcher betyder med all sannolikhet nedflyttning nästa år. Kongahälla trodde jag skulle ha fler än sina fyra vinster hittills i år men med endast två förluster ligger de ändå bra till i den rekordjämna serien. Det här vinner Kongahälla, frågan är med hur mycket. Jag tar i den här gången tror jag... :) Tips: 0-7

FK Kozara - Lärje-Angereds IF
Oj va svårtippat! Jag håller L/A som ett bättre lag i år vad jag har sett men samtidigt har Kozara gått väldigt bra på slutet och 1-1 borta mot Kongahälla i förra omgången är starkt. Lärje/Angered har ju gått som tåget nu på slutet med flera fina skalper men 1-1 senast hemma mot Rannebergen? Var det L/A som inte kom upp i normal kapacitet ellet var det Rannebergen som var bra? Vid vinst är Kozara verkligen med i toppen, där L/A redan är. Motivationen hos Kozara räcker för tre poäng? Tips: 3-2

Lunden ÖBK - Rannebergens IF
Två lag med helt olika kurvor. Lunden har fallit som en sten vad gäller poängskörd på sistone och senast släppte man in 4 baljor, det var inte igår det hände senast! Rannebergen har överraskat positivt på mig på sistone och vinster mot oss och Kongahälla samt oavgjort mot L/A inger respekt. Här tror jag dock de får svårt mot ett Lunden som kommer göra allt för att dels hålla nollan och dels inte förlora två hemmamatcher i följd... Tips: 2-0

Landvetter IS - Mölnlycke IF
Landvetter har ju tagit sig i kragen efter sin bedrövliga start och har skrapat ihop tillräckligt med poäng för att ta sig ifrån det absoluta bottenskiktet som just nu endast består av Tuve. De lär vilja ta ännu ett kliv upp och eventuell vinst mot Mölnlycke gör att de två lagen byter plats. Landvetter lär inte vinna serien i år men jag tror inte heller att de kommer att åka ut, men då måste matcher som den här mot Mölnlycke inbringa tre poäng. Mölnlycke har tagit lite fler poäng än vad jag trodde de skulle göra men här lär de få svårt mot ett motiverat Landvetter. Tips: 3-1
---
Idag spelar ju även vi borta mot Guldheden. Det kan nog bli en del ändringar i både lag- och startuppställning med tanke på att ett par namn saknas. Jag har min elva klar för mig, men den är så inside att den inte släpps förrän en timme innan match, på plats. :)
---
Hoppas på bra fotbollsväder imorgon!
---
Snart sängen...
/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar