söndag 13 juni 2010

Söndagsträning

Äntligen så fick man en träning i kroppen igen! Jag har missat tre träningar i rad på grund av jobb och plugg men visst hittar jag till planen fortfarande ändå. Även om det tog tid... Jag hade nämligen spenderat dagen med laxfiske i Ätran nere i Falkenberg med några kompisar. Jag var den som hade en tid att passa så vid tretiden började vi plocka ihop grejorna för att ha god tid på oss hem till min träning. Allt gick jättebra tills vi kom till en bit norr om Varberg där det tog tvärstopp på grund av ett vägarbete. I de köerna satt vi i drygt 50 minuter vilket gjorde att jag stapplade in på träningen fem minuter sen och missade de inte så ovanliga speedwayvarven runt plan. Alltid samma håll...Varför?! Minns att jag, Tobbe och nån mer gjorde en cup förra sommaren och började springa åt andra hållet istället, blev sådär uppskattat.

Istället för varv och uppvärmning fick jag istället kliva in i spel fem mot fem och poängräkning. Inte helt dum intensitet tyckte jag men det jag minns bäst var att vi utan västar vann väldigt stabilt med 6-3. Crille åkte förövrigt på den grövsta tunneln på dagens träning.

Efter det var det dags för en riktig juniorövning: skott på rullande boll! Detta blev ett problem för flertalet spelare... Två moment, jätterörigt! Först skjuta och sen springa och möta bollen? Ajaj, för mycket att komma ihåg! I början såg det helt enkelt ut som en juniorövning... Jag själv glömde av mig en gång men skyller på att jag hade fullt upp med att fira min snygga och höga lobb över Anders, kul att han var tillbaka förresten!

Därefter en klassiker: Hattrick. Jag var ju inte på förra träningen men då ryktades det om många mål, det var nog färre idag men ändå bra inställning och minns att Persson hade några riktigt sköna räddningar! Tävlingen mellan mig och Tobbe slutade oavgjort 6-6.
---
Essman var nere på träningen och körde rehab. Det verkar gå bra för honom i uppbyggnaden, gött!
---
Så har Tyskland presenterat sig i VM, 4-0 imponerar och de är det hittills roligaste och bästa laget som spelat i VM. Men nog skulle matchen sett annorlunda ut om domaren dömt straff för Australien i början av andra och inte visat ut Cahill några minuter senare. Var den inte lite hård dömd den utvisningen?
---
Min vecka består av en hel del jobb. Det ligger på lite dumma tider fredag, lördag och söndag också vilket gör att jag missar A-lagsmatchen på fredag och därför är med i morgondagens U-lagsmatch istället. Alltid lika roligt att vara med och jag har en förlustfri rad i U-laget att försöka bevara också.
---
Gött att ni röstar i frågan här ovan, om ni inte gjort det än, gör det nu! :) Kommer ha lite olika frågor här på bloggen på det sättet framöver, om VM; PIF och annat smått och gott.
---
Vore kul att spela på topp imorgon, men jag tror nog inte jag får det...

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar