måndag 14 juni 2010

VInst med U-laget!

Blir ett snabbt inlägg då jag är galet trött och jag ska upp och jobba väldigt tidigt imorgon.

Dagens match med U-laget var mot SG97 och det skulle visa sig att de inte var speciellt bra. Som vanligt med U-laget fick vi order på samlingen av Kim, idag skulle vi vinna samt passa bollen. Låter ju rätt trivialt kan tyckas...

Det roligaste på samlingen hade dock inte nåt med spelet att göra. Under samlingen ringer Sannys mobil och Kim är snabb med att säga att det är 20 kr böter på sånt störande under samlingen. Sanny hann knappt sätta mobilen på ljudlös innan nästa mobil ringer, den här gången är det Kims mobil som ringer! Jag tror vi var minst 10 pers som högg och ropade att Kim skulle ha böter! :D

Vi var en rätt så tunn trupp, bara en avbytare men det gick bra ändå. Tre saker som det snackades om bland oss spelare före matchen: Jag sa att jag var helt säker på att vi skulle få en straff idag och då tyckte jag att Moss skulle ta den, han var grymt taggad på den idén. Benji sa att om han gjorde mål så skulle han köra den målgesten han övade på för några träningar sen, den där han slängde av sig tröjan och dansade runt den. Jag tyckte även att Fidde skulle göra hattrick idag. Man kan väl säga att det gick sådär med de tre detaljerna...

Vi tog ledingen rätt tidigt, och det var Benji som gjorde det! Om det blev nån målgest? Nope, han bangade! Det var säkert nerverna...

Vi gjorde även 2-0 genom Rone! Riktigt snygg nick där han hängde säkert i fem sekkunder i luften och placerade bollen otagbart för målvakten. Sen gjorde SG 2-1 på en något snyggare nick.

Vi rullade mycket boll i första och det såg nog lite småtrevligt ut. Det stod 4-1 i paus efter att Sanny snott en straff framför ögonen på Moss (Typ så var det...) som målvakten räddade men han tog sin egna retur och Sanny gjorde även 4-1.

Andra halvlek var mycket sämre från vår sida men det trillade in några mål ändå, först gjorde Fidde två och sedan stängde Moss matchen med sitt viktiga 7-1-mål. :)

Så för att sammanfatta lite:
- Vann vi? -> Jepp
- Passa vi bollen? -> Helt OK tycker jag allt, absolut godkänt i första iaf.
- Satte Moss en straff? -> Nope, "Zlatan" snodde den. ;)
- Gjorde Benji målgest vid eventuellt eget mål? -> Nej! Skandal!
- Gjorde Fidde hattrick? - Nej, men två mål är ändå bra.
---
Inget snack om vem på planen som hade störst och bäst hejaklack, det hade Danne! Han fick cred för allt positivt som hände på planen, även om han var på andra sidan! :)
---
Själv var jag tvungen att kliva av efter en kvart av andra på grund av att det drog till i ljumsken, ingen aning hur allvarligt men man ska visst vara försiktig med ljumskarna har jag hört av äldre människor så det blir ingen träning för mig imorgon. :(
---
När jag klev av gav jag kaptensbindeln till Danne men det var ändå Benji av alla människor som fick tacka för matchen, Danne fick kalla fötter. :D

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar