söndag 20 juni 2010

Vinsten mot Mölnlycke mha SMS-panel!

Gött med vinst! Tråkigt att inte vara med... :( Jag är ju van, jobba skift på sommaren har sina fördelar men när det kommer till fotbollsbiten är det tuffare. Helgjobbandet gjorde alltså att jag missade matchen i fredags samt att jag missar fotbollens dag och träningen idag. Inte mycket att göra dock. Hoppas verkligen jag kan vara med på matchen på torsdag, jobbar inte då, frågan är bara om ljumsken håller.

Så what to do what to do när man vill ha info om en match man inte såg? Tja, självklart kan man läsa matchrapporten och så men det bästa sättet är så klart att ha en SMS-panel!

Varför: Få info om matchen mot Mölnlycke
Till vilka: Nyqvist, Tobbe, Kalle, Conny, Benji, Ronelöv, Bauman och Crille
Svar från: Conny, Benjii, Kalle, Crille och Tobbe
Messet från mig: Hej! SMS-panel! :) Vad tyckte du om matchen? Var resultatet rättvist? Och hur i halva världen kunde Kalle göra två mål?! :) Förklara matchen med tre ord. Tack! :)

Det finns många ödmjuka personer i PIF det är en sak som är säker när man kör en SMS-panel... Den här gången var det så klart Kalle och precis som Coach tagit upp på sin blogg så är frågan om detta verkligen var så bra i ett längre perspektiv! :)

Conny var först ut och han hade sin bild klar över varför det gick som det gick: Dom var värdelösa, vi var bra med mycket bra rörelse och två tillslag för det mesta. Rullade ut dom. Kalle var på rätt ställe i rätt tidpunkt och följde med bra med yttermittfältarna. Kändes som om vi hade kontroll hela matchen. Segern var rättvis.

Det lär ju riktigt bra! Kan också sägas att jag fick in alla mess före matchrapporten så jag hade ingen koll på nånting förutom slutresultatet.

Sen svarade Benjii och då jag messat redan vid elvatiden en lördag var jag rädd att bli arkebuserad med tanke på hans svar i förra SMS-panelen... Men det var lugnt! Gangsta-Benjii in da house svarade så här: Vi lira bra asso. Haha, störtskön mening... :) Dom satte hög press som vi löste och det blev stora ytor bakom. Kalles mål var tabbar av målvakten. Riktigt ödmjukt för att vara Benjii!

Kalle var lite mer rakt på sak, från ett något med jag-form kind of view... Karl the star frälste lexby ip Det var punkt där...

Sen fick jag ett trevligt mess från Crille! God morgon! Matchen var faktiskt ganska bra! Vi förde hela matchen och dom fick springa och jaga. En period i början på andra som var lite mindre bra dock men överlag en helt ok match med många snygga mål. Var inte detta väldigt likt Coach's rapport?! Tänk då att Crille messade mig innan den var skriven. Kanske det bor en liten fotbollsspelare i Crilel ändå?!:D Sen tog ödmjukheten över så klart... Mitt var givetvis snyggast, ett tungt skott utanför straffområdet som målvakten knappt hann se. Han blev så chockad att han började gråta stackarn. Kalle gjorde ju två mål vilket man får se som en liten skräll, men han var en av dom bättre på plan! Nu orkar jag inte skriva mer och ska sova vidare. Direkt efter kom ett mess till från Crille, i ödmjukhetens tecken... Matchen med tre ord. MÅNGA MÅL, MITT SNYGGAST! Mycket som stämde där... Tre ord?

Tobbe verkade ha läst någon skönlitterär bok för hans svar var både kultiverat och stiligt. Välspelad match där vi i laget löste en monsterpress på ett fantastiskt sätt. Kalle den elegante gjorde en bra match och förtjänade båda målen trott eller ej, jag vart mest rädd för hans baksidor när de återstod 5 kvar och han skulle ut på löpturer! Tre ord: Välspelad, lätt och elegant!

Inside PIF: På fel plats vid rätt tillfälle men ändå absolut flest röster på plats!
---
Eftersom jag inte kunde kolla på matchen satt jag fastklistrad vid Partille IF:s liverapportering och var lite rädd då ingenting hänt på 55 minuter! Nu visade det sig att de hade datortrubbel så en timme efter matchstart gick det från 0-0 till 3-0 på en minut. Både jag och Rickard satt och tryckte frenetiskt på F5 för att inte missa något och sedan skrev vi och vad som hände och inte hände till varandra på forumet. Ett mycket trevlig tidsfördriv att göra om man inte kan vara på plats, rekommenderas!
---
S-man...

Halv sexigt? Svaret är 5.30 alt. 17.30...
Halvsexigt däremot, det är 3. ;)
---
Jobb! /Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar