torsdag 13 maj 2010

Bokedalen, FCF-bloggarn och lite annat gött (redigerad)

För er som breddat er lite och även har lite koll på resterande lag i kommunen vet att Bokedalen i Div. 6A är de enda som har full pott av oss "partille kommun-seniorherrlag" än så länge. Klubben, som nybildades efter deciennier av dvala 2003, är nykomlingar i sexan men verkar inte ha några problem med att ha tagit steget upp från sjuan. Jag såg dem ett par gånger förra året när de krigade om förstaplatsen i serien och jag måste erkänna att jag inte blev speciellt imponerad av det jag såg då, men nu är jag verkligern det.

Bokedalen har en trevlig hemsida och "silly season" sidorna kanske kan ge svar på varför det går så bra som det gör?
---
Ikväll spelar Bokedalen sin sjätte match för säsongen och de flesta, tex FCF-bloggen, tror på säker seger igen. Jag har dock information om att andremålvakten får ta på sig handskarna idag och det kan nog ha betydelse för säkerheten där bak. När jag ställde personen i fråga mot väggen och undrade om han verkligen skulle hålla nollan idag fräste han ett no comments! tillbaka mot mig. Han verkar taggad för uppgiften iaf.

Nog vinner Bokedalen mot mittenlaget Fadini idag, jag tror dock det blir jämnt, säg 3-2 till de grönas favör.
---
Var ju lite roligt att läsa Partille Tidning igår förresten där det gick att läsa att "Bokedalen slog Babylon med 3-0 i torsdags och är fortfarande obesegrade ledare i division 6." Inte vet jag, men det skulle kanske varit bra att skriva att de vann på W.O... :D
---
Idag borde man egentligen vara på Nya Gamla Ullevi och heja fram Blåvitt. Framför allt borde min kompis Simon suttit på sin favoritstol på sektion M eftersom det i år hittills resulterat i två segar och 9-1 i målskillnad... Han tar dock inte sitt ansvar och skyller på den manliga plågan förkylning. Inget man skojar bort i och för sig.

En annan anledning till att vara på Ullevi just ikväll skulle vara att se Bebbens hörna. Den gästas nämligen ikväll av Daniel Natanaelsson, skribenten av FCF-bloggen. Han ska prata lokalfotboll i GBG. Mycket roligt för honom, det är han verkligen värd.
Bloggen: http://fcfiskeback.se/blogg
Om Bebbens hörna: http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,70295&_dad=portal&_schema=PORTAL&element_id=9484279
---
Den andra gästen i Bebbens hörna är 94-hjälten Kennet Andersson. Han mötte ju vi när han spelade i Gårda 2005. Bilden nedan är från hemmamatchen som vi tyvärr förlorade med 3-2 men det var 327 åskådare på Lexby så stämningen var inte dum ändå. Mitt bästa minne (eller bästa och bästa förresten...) från den matchen är när jag går upp i en nickduell mot Kennet. Han nickar dock inte utan tar ner den på bröstet, vrider kroppen ett halvt varv i luften och stänker ditt bollen på volley... Jag kände mig rätt liten efteråt vill jag lova...

---
Det var ju även i den här matchen som supportarna i PIF Ultraz visade upp sig med flaggor och ramsor och livade upp matchen ordentligt. Bästa hejaramsan? Utan tvekan "I Gårda spelar bara pensionärer" så fort Kennet hade bollen :)
---
Ikväll spelar U-laget match. Jag skulle egentligen vara med men jag köra rast vila på stället fram till söndag för att kunna ha så mycket som möjligt att ge då. Förkylningen börjar faktiskt släppa plus att foten känns bättre för varje dag vila.
---
Ikväll spelar även Kongahälla - Lunden. Jag tror på Kongahälla och att vi alltså får chansen att knapra in poängförsprånget uppåt på söndag. För visst, Kongahälla - Lunden är en väldigt bra match och säkert väldigt sevärd, men den bästa och mest intressanta matchen i omgången spelas på söndag: Partille IF - Semberija.

/Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar