torsdag 20 maj 2010

Inside PIF tippar sjunde omgången div 4A

Ikväll ska jag vara med U-laget. Jag kände att jag dels behövde känna om fötterna klarar av det, vilket jag tror, men framför allt så behövde jag en ny match i kroppen och huvudet, inte roligt att tänka på Rannebergenmatchen hela tiden.
---
Ikväll spelas tre matcher i serien som fullbordas med två möten imorgon. Självklart känns det surt att vi inte kunde sätta lite press på topplagen genom att vinna igår men det är tyvärr inget man kan göra nåt åt nu....

FK Kozara - Landvetter IS

Två lag som började väldigt knackigt men där framför allt Kozara ryckt upp sig på slutet genom tre raka segrar. Landvetter tog ju första poängen i förra omgången och är ett sådant där lag som kan vara livsfarliga med luft under vingarna. Det är i och för sig Kozara också. Därför tror jag på oavgjort här. Tips: 2-2

Tuve IF - Guldhedens IK
Viktig match för Tuve som verkligen måste börja ta poängs snart. Guldheden har inte heller rosat marknaden men är nog i grunden ett bättre lag än Tuve. Dock har jag en liten känsla för att detta kan vara Tuvechans till poäng, i alla fall ett, därför oavgjort? Tips: 1-1

SKIF Semberija - Mölnlycke IF
Detta borde verkligen Semberija ta. Även om vi vann mot dem såg man att det fanns stora kvalitéer i laget och jag tror inte Mölnlycke klarar av att stå pall på bortaplan. Tips: 3-1

Floda BoIF - IK Kongahälla
Floda krigar på väldigt bra i år och ligger ju ett par poäng före Kongahälla i serien. Som jag skrev förra gången har Floda blandat och gett en hel del. Kongahälla är inte en lätt nöt att knäcka och skulle ett par av de oavgjorda varit vinster istället skulle laget ligga topp tre. Då vi mött båda lagen tror jag Kongahälla har närmast till segern, men med varning för oavgjort. Tips: 0-1

Lunden ÖBK - Lärje/Angered
Detta kan nog bli en riktigt bra match! Lunden hemma är en av seriens tuffaste matcher att ta poäng i men får L/A första målet och lite flyt med sig blir de nog svårstoppade. Vinner de här samt vinner den uppskjutna matchen mot Guldheden (som spelas när då?) så är de verkligen i toppen av tabellen. Det kan vara en morot nog? Tips: 1-2
---
Blir nog till att pimpla i sig vatten de närmsta timmarna innan matchen, är ju galet varmt idag! Lär trilla ner (eller upp) en liten rapport från kvällens U-lagsmatch imorgon. Mot vinst!

/Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar