tisdag 11 maj 2010

Inside PIF tippar sjätte omgången div 4A, del I

Den femte omgången i serien är väldigt utspridd tidsmässigt. Första matchen spelas ikväll medan omgången inte är färdigspelad förrän vi möter Semberija på söndag. Detta får bli en rätt snabb titt på omgångens matcher eftersom jag har en hel del i skolan just nu.

Tuve - Kozara
Kozara har kommit igång med två segrar på sistone, det har inte Tuve gjort. Jag tror Tuve får det otroligt svårt i årets serie och poängskörden blir nog inte stor. Kozara vet att en vinst gör skillnad på toppkänning eller ej och satsar säkert rätt hårt på seger idag. Tips: 0-3

Guldheden - Lärje/Angered
Jag håller fortfarande Lärje som det bästa laget vi mött. Ett lag som vill och kan spela snygg fotboll och som i sina bästa stunder säkert leker runt med de flesta lagen i serien. Guldheden har jag ju sett ett par gånger från sidan i år och inte blivit överdrivet rädd för vad jag sett. Men oavgjort mot Kongahälla är bra att klara av. Jag tror på Lärje här men det kan bli knappt, Lärje borta verkar inte vara ett lika starkt lag som Lärje hemma. Jämnt och kanske tom oavgjort? Utgångstipset blir ändå knapp vinst L/A. Tips: 1-2

Mölnlycke - Floda
Floda var ju obesegrade fram tills vi mötte dem i fredags men har ändå blandat och gett lite då de tex är de enda som inte vunnit mot Tuve, 1-1 slutade deras möte. Mölnlycke tror jag inte på i långa loppet men här kan de ändå bli lite farliga. Det var hemma de tog poäng mot L/A tex. Tips: 2-2

Landvetter - Rannebergen
Är det dags att bryta förlustraden nu, Landvetter?! Jag har trott tre omgångar nu att de ska ta sina första poäng. Så har det ju inte blivit utan de står fortfarande utan poäng. Rannebergen fick en självförtroendeboost som hette duga i förra matchen då Tuve bröts ner med 6-0. Det här känns som en match som kan sluta precis hur som helst! Men jag säger oavgjort... Tips: 2-2

Kongahälla - Lunden
Jaha, va ska man tro om den här matchen då?! Långbollslunden mot omställningshälla = mycket spel på mittplan? Nä, tror inte det. Men jag skulle inte bli förvånad om Kongahälla backar hem i den här matchen och lockar upp Lunden genom att låta dem ha bollen. Men frågan är om inte Lunden gör långbollar och satsar på nickskarv ändå. Jag tror Kongahälla är det bättre laget av de här två på att läsa av en matchbild och ändra sitt spelsätt efter motståndarna. Jag håller även Kongahälla som ett bättre fotbollslag och tror därför att Lunden åker på sin första plump här. Tips: 3-1
---
Jag tror den här omgången blir den mest oavgjorda hittills i år...
---
Dagens låttips: Wakey!Wakey! - War Sweater
Dagens mattips: Korv Stroganoff alternativ ryamattan...
Dagens laborationshandledning: Electroporation - single cell permeabilisation using elctric fields
---
Lyssnat och ätit redan, det betyder att jag har en labhandledning att läsa nu.
---
Träning ikväll som jag allt hade tänkt att pallra mig ner till men det blir ännu en gång en lugn träning. Fötterna är inte hundra och snuvan har självklart inte släppt än, men lite rörelse måste jag ha.

///J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar