söndag 23 maj 2010

Lite små uppdateringar helt enkelt.

Hej på er igen. Fint väder och framför allt en tentavecka i antågande gjorde att det inte blev nåt bloggande igår.

Vi hade så klart träning i fredags. Den var inte välbesökt, jag har för mig att vi var tretton spelare men faktiskt två målvakter på plats, inte dumt. Det blev lite av varje på träningen: teknik, styrka, två mot två samt avslut. Det var nog inget speciellt som hände på träningen. En speciell sak kommer jag dock ihåg och det var att Fidde sköt över flera gånger, viktigt! :)
---
Bokedalen åkte på första poängförlsten (2-2) i fredags och det var Öjersjö som ordnade det. Om jag förstått det hela rätt så var det rätt så rättvist?
---
Satt och kollade CL-finalen igår, en rätt så trevlig match tycker jag. Inte ett fel av min favoritdomare i Premier League heller, Webb. Milito stänkte ju in två baljor och en av polarna som var med och kollade sa att han hade hittat på nån av spelsiterna (han trodde NordicBet men jag hittar det inte där?) att oddset att Milito vinner skytteligan i VM var 75 ggr pengarna. Intressant! OM han får spela central anfallare vill säga, den där Maradona har man ju ingen koll på.
---
Igår var det ju varvet och jag är glad att jag inte sprang i år, folk stöp visst lite här och var. Den enda i laget som sprang var ju Crille. Han kom i mål och gjorde det på under 1.39 om jag inte minns helt fel, grattis och bra jobbat! Tränar du i dag eller? :)
---
Själv har man ju sprungit varvet fem gånger och jag minns ett av åren när Kymmer satsade rätt hårt på varvet Han väger ju praktiskt taget ingenting coh bra tränad studsade han in på runt 1.14 om jag inte minns helt fel. Det är ju galet bra, en annan har ett rekord som är knappa kvarten långsammare. Till detta specifika varv för några år sedan hade vi trashtalkat en del innan varvet och han kunde ju göra det rätt ordentligt eftersom han visste hur mycket bättre han var än mig. Vi möttes även i startfållan och efter några lycka till åt båda hållen stack han iväg, något snabbare än vad jag gjorde.

Vi träffades även efter målgång och vi var båda nöjda med loppet. Grejen var bara den att vi även möttes dagen efter, på söndagen då vi som vanligt hade hemmamatch i A-laget. Skillnaden mellan mig och Kymmer den gången var att han haltade till planen för att titta, jag spelade. Efteråt kom han till mig och sa att det inte fanns en chans i världen att han skulle orkat en fotbollsmatch dagen efter gbg-varvet. Jag kontrade och sa att det var därför jag höll igen på varvet... 1-1? :)
---
Idag är det träning igen, får se om värmen skördar lika många offer som värmen under varvet gjorde igår.
---
På tisdag är det dags för nästa match. Då möter vi ett Kozara som verkligen fått upp ångan och som bara ligger en poäng efter oss i tabellen. En tabell som verkligen hårdnat till där uppe då Lärje slog Lunden borta och Kongahälla gjorde dito med Floda senaste omgången. Tabellen ser ni här till höger, getingbo är nog en bra förklaring.
---
Måste ju skryta lite också då jag satte rätt resultat i tre av fem matcher i senaste omgången: 3-1 till Semberija, 1-0 till Kongahälla och 2-1 till Lärje...
---
Har ni fyllt i Partille IFs VM-tips än?

/Jonatan Borg

1 kommentar:

  1. Tjena. Vem är din polare som inte hade upptäckt nåra fel eller misstag av domare Webb??
    Be honom att gå till optikern!!!!
    Jag håller absolut med om att han är världens just nu bäste domare men man får inte gå på dom ballerina fasonerna som interspelarna visade upp.
    Så som Webb blåste igår blåser han inte i engelska ligan och jag tycker att det är jävligt synd att domarna inte kan hålla en jämnare nivå i sitt dömande.
    Så i mina ögon var han absolut inte felfri igår.
    Han kan betydligt bättre
    //Falken

    SvaraRadera