måndag 10 maj 2010

Söndagens träning

Det blev två vändor till Lexbys något fläckiga gräsmatta igår; först för att hjälpa till på cupen på förmiddagen och sedan för att själv ha träning på kvällningen. Det var inte den mest välbesökta träningen och jag och Johan körde knappt halvfart på grund av våra fotproblem.

Träningen började annars med klassisk kvadde. Jag, Bauman, Rone, Erik och Crille var uppställningen i gammelkvadden och det visade sig vara en rolig uppställning. Det var utan tvekan Crille som var inne i mitten flest och längst gånger och får med andra ord ses som någon slags förlorare i övningen. Att han även ramlade ihop i en hög på marken för att han i knapp rörelse lyckades trampa på bollen gör ju inte saken sämre. Om Rone fick ett av sina underbara skrattanfall i samma veva? Oh yeah! :)

Rones nya tunnelrekord: 2 gjorda, 0 mot sig.

Därefter kände vi lite på luften ovanför gräset genom att göra långbollar. Jag klarade inte att vara med speciellt länge, detsamma gällde Johan. Det gick bra för de flesta även om Crille och Erik verkade vara de två som spred bollar bäst i gruppen. Frågan är ju om Eriks halvvolley med fel fot landat än?

I samma veva kom 99/00 (tror jag att det var) förbi från sjumannaplanen och Denny, en av deras tränare och tillika gårdagens the general of the cup samlade dem på trappan och pratade med dem samtidigt som vi gjorde långbollar på gräset. Denny säger nåt i stil med ni ser killar, de gör exakt samma slags övningar som vi bara att de har lite större avstånd mellan sig när de gör passningarna. Som svar är det någon i gruppen som säger typ Ja, fast vi är ju mycket bättre än dem! Det är bra att vara kaxig om man ska bli nåt. :D

Efter långbollarna och hånet av den tioåriga killen var det dags för övertagsspel innanför straffområdet. Jag och Johan stod över utan satt istället och pratade med Joop som kommit förbi eftersom han också är tränare för 99/00. Han jämförde mig och Johan med Zlatan och det måste jag erkänna, det var den första gången någon nånsin gjort det! Nu handlade det tydligen om att Zlatan var tvungen att stå över matcher när han har lite ont i en tå så jämförelsen från Joops sida berodde nog mer på våra fotblesyrer än på vårt enorma tekniska kunnande...

Sista övningen blev man får faktiskt bara göra mål på nick och den ville inte jag missa så jag haltade runt i motståndarnas straffområde och väntade på nickchanser. Det var äldre mot yngre den här gången också och självklart utklassade de äldre småglinen ännu en gång. Positivt från deras sida var väl att de lyckades hålla nickarna och inläggen på rätt sida staketet och att Benji och Tobbe inte försökte sig på en massa konstiga snygga varianter på högerflanken.
---
Idag blir det väldigt lugnt för min del. Ett projekt om vilken polymer som är bäst att använda i engångsmuggar ska skrivas klart samt att GAIS - IFK ska tittas på hos en kompis. Känner mig dock lite småhängig, kan nog vara en förkylning på gång, får hoppas att den inte bryter ut bara.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar