måndag 17 maj 2010

Inifrån omklädningsrummet

Så här ett par dagar efter vinsten mot Semberija känns det fortfarande väldigt väldigt bra. Blåmärken efter flera stämplingar lyser fint blålila men det skiter man i en dag som denna, segerns sötma övervinner det med.
---
Måste förövrigt skriva att jag diggar Semeberijas idé med intervju med tränaren som de slänger upp efter varje spelad match, riktigt kul. Cred också till att de inte bara gör det vid vinster utan att den kom upp lika snabbt efter första förlusten. Men var har gästboken tagit vägen?
---
Nu är det bara dryga dygnet kvar innan det är dags för nästa A-lagsmatch, borta mot Rannebergen. Det känns nästan lite allsvenskt att trappa upp med fler matcher i veckan så här inför VM. :)
---
Nu sitter jag mest och slösurfar innan det är dags att gömma sig i böckerna igen. Kollade runt lite på PIFs eminenta hemsida och kom in på a-lagets länkar där webmaster Cantona lagt upp en länk till den här bloggen med kommentaren "Jontes personliga betraktelser inifrån omklädningsrummet!"

Jag fick panik!!! Jag har nu bloggat i ett par månader och varken skrivit en rad eller visat någon bild inifrån omklädningsrummet! Det behöver det bli ändring på så för att Cantona inte ska behöva ändra på a-lagets länksida kommer här lite bilder och några rader inifrån omklädningsrummet.



Det är tufft att vara capitano i Partille IF, måste göra i ordning sina skor själv. Egen plats har han allt fått välja, självklart blev det då en hörnplats utan vinddrag.


Har Nyqvist hittat en egen plats än? Vet faktiskt inte, här ser han ju rätt borta ut i alla fall.


Kvarglömda skor någon?


Så här prydligt kanske det inte är varje dag i det mytomspunna omklädningsrum 4 där bara seniorerna har tillträde. I hörnet till höger har jag min plats och jag har gjort det så bra ordnat för mig att småttingar och smalingar som Maggan och Nille sitter bredvid. Ibland gästar dock Benji också i och för sig...


Wooxen! Spaltmeter skulle kunna skrivas om denna klenod som inköptes under vår värsta lökläggartid om jag inte minns helt fel? C-lagisterna får rätta mig, de brukar ha koll på sånt.

Så, nu har fått se och läsa lite "inifrån omklädningsrummet". Nu känner jag mig lättad också, en uppgift genomförd helt enkelt. :)
---
NordicBet har lagt upp oddsen inför våran match imorgon och jag tror faktiskt att det är blott andra gången vi har lägst odds, första gången var i premiären mot Mölnlycke.

Peace
/J.B

2 kommentarer:

  1. Tror att Gästboken togs bort pga av en del ganska hårda ord där förra veckan. Kan tyckas konstigt med tanke på smakstarten de fick på serien...men det kastades en del skit mellan gamla och nuvarande spelare. //Zäta

    SvaraRadera
  2. Wernbloom lyser upp hela omklädningsrummet med sin närvaro! :)

    SvaraRadera