fredag 7 maj 2010

Uppdatering av läget en fredag timmarna innan match

Nu är det drygt fem timmar kvar tills vi möter Floda borta. De har ju börjat riktigt bra och vi har som plan att vara de första som vinner mot dem i år. Jag tycker det är svårt att veta vart man har Floda då de har vunnit mot Landvetter och Kozara men spelat oavgjort mot Tuve och Rannebergen. Vi kommer till Floda galet revanschsunga från förra seriematchen och även om vi har en del skador och ett par borta så kan jag lova att de som är med i laget kommer att kämpa järnet i alla situationer, annars ska jag se till det...
---
Coach tror att Maggan "gör en stormatch" idag. Det tror och hoppas jag med men jag tror också att Sanny gör sitt första mål för året idag.
---
Igår var det ju träning, en välbesökt sådan, och enligt mig en positiv och rolig träning. Efter några varvs uppvärmning var det dags för kvadde. Jag, Bauman, Conti och Rone körde gamlingskvadde som vanligt men vi slängde även med junis-Daniel. Han var yngst med 7 års marginal ner till Rone så det var inget snack om vem som skulle börja i mitten. Första omgången blev lång och vi fyra gamlingar spelade praktiskt taget över vår förmåga för att visa nykomlingen hur bra vi är... Rone gjorde till och med en tunnel på Daniel i första omgången och jag vet inte om det nånsin hänt innan att Rone haft ett tal över eller lika med 1.0 i uträkningen antal gjorda tunnlar/antal tunnlar han åkt på.
Måste säga nånting om Contis tunnel på Rone också som var guld värd att se. En klack och Rone föll ner i en deprimerande skrattattack som aldrig ville sluta. Conti kör ju förresten på taktiken att tråka ut motståndarna när han är i mitten. Han lämnar aldrig nån lucka mellan benen och väntar ut tills nån gör ett misstag. Har nån nånsin gjort en tunnel på Conti i kvadde?!

Vi körde även skotträning i medvinden. Det kändes som om hälften av de första tio skotten gick över staketet och med vindens hjälp rullade hela vägen över grusplanen bort mot parkeringen. Haron lyckades hur som helst skjuta över tre bollar vilket han blev bäst på plan med.
---
Såg förresten att FCF-bloggen tippat dagens matcher och vad gäller Tuve - Rannebergen skrev han till exempel att "Rannebergen har fördel av hemmaplan och det kanske räcker?" Det var ju lite så jag trodde han skulle skriva då min sistamening igår angående matchen avslutades med "'hemmaplan avgör', som FCF-bloggen skulle skriva." :D
---
Jag ska senare idag betala min parkeringsböter...
---
Landvetter förlorade igår igen efter en tydligen galen match. Landvetter ledde med 1-0, Semberija drar på sig en kortlek av gula och två röda och vinner med 2-1... Kozara vann även de, andra vinsten för dem nu. Det jag slås av är att det verkar vara rätt tuffa tag i årets serie? Det låter som det är många gula i flera matcher redan och flera röda verkar ju ha avverkats? Eller?
---
Bokedalen har satt sån skräck i motståndarna i div6A så att de börjat lämna W.O...
---
Vad Coach än skriver på sin blogg så har Björndammen startat sämre än oss i år...
---
Jag har ju inte tippat Lärje - Kongahälla än eftersom den inte hade kommit upp på NordicBet igår. Jag tror att det blir en jämn match som slutar antingen oavgjort eller till fördel Kongahälla. Jag tycker att Lärje är det bästa laget vi mött än så länge men något i magtrakten säger mig att detta blir en svår match för dem. Varför har jag ingen aning om, jag har inte koll på min mage, skulle jag haft det skulle jag säga till den att ha ett sexpack istället för ett stort enpack...
---
NU TAGGAR VI TILL MATCH!
/J.Borg

2 kommentarer:

  1. riktiga män har ett sexpack i kylskåpet inte på magen

    SvaraRadera
  2. Haha! Men det vore ju en bonus att ha ett sexpack på båda ställena. :)

    SvaraRadera