onsdag 12 maj 2010

Tisdagens träning

Igår var det träning för A-laget. Det var en minst sagt liten skara männsikor på plats, tretton om jag inte har helt fel. Då jag inte på något sätt körde fullt och Essman var nere och körde rehab var det bara en startelva kvar... Känns bra inför en vecka bestående av fem matcher...

Jag har fortfarande inte fått fason på mina fötter, framför allt är det vänstern som krånglar efter incidenten då stortån böjde sig i en mer än obekväm vinkel. Vila nu fram till söndag med endast lugnare träning så ska jag förhoppningsvis kunna gå för fullt ändå. Och så är man förkyld också... Det är mycket nu...

Gårdagens träning innehöll exempelvis snabbafötterövning vilket snabbt resulterade i dåliga ordvitsar från Tobbe. Vi gjorde enligt honom övningarna "stegrande" till exmepel, när vi gjorde snabba fötter genom liggande repstegar...

Crille ville inte vara sämre utan drog ett skämt man inte hört sedan mellanstadiet genom att svara någon som tyckte det var kallt:
-Ställ dig i ett hörn då, där är det alltid 90 grader...
Jag kontrade:
-Jag har aldrig förstått den eftersom det lär ju vara varmare mitt på väggen i så fall där det oftast är runt 180 grader...
Tobbe vände på konceptet:
-Ja, men om det blir för varmt är det bara att svälja, för då är det ju svalt...
Jag tror inte det var någon som skrattade...

Det gjorde vi däremot åt Nyqvist! Han lyckades snurra in både fötter och ben i den liggande stegen och det tog ett tag att få stegen att ligga som den gjorde i utgångsläget.
---
Någon som känner igen bilreg. numret NNZ502 och som har hängt på bisittarevägen lite för länge?
---
Kozara vann igår och verkar vara på gång.

/Jonatan

2 kommentarer:

  1. Jag skulle skrattat. Iaf åt Tobbes skämt!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är faktiskt inte så säker att ens du skulle ha skrattat! :) Anledningen är att Tobbe precis innan dragit en massa riktigt usla skämt om stegar vilket gjorde att han var på en rätt låg nivå när han drog det skämtet. :D

    SvaraRadera