söndag 16 maj 2010

Vinst mot Semberija!

Helt otroligt va skönt det känns! Årets fjärde seger bärgades idag och det var mot topplaget Semberija som ju hade idel segrar före drabbningen på Lexby.

Jag är fortfarande alldeles för uppe i varv för att skriva nåt vettigt egentligen... Jag måste erkänna att jag undrade lite hur det skulle gå i den här matchen. Vi hade ju en del små skadeskavanker och när jag hörde att Bjärre var sjuk också blev jag än mer orolig... Men, vi måste vara nöjda med dagens match. Vi släpper till ett skott på mål idag, tyvärr går det in men försvarsmässigt är det ju kanon. Och det arbetet sköts över hela plan, av alla inte bara backlinjen.
---
Sannys målskytte lossnade äntligen! Första målet var otroligt vackert med chipframspelning av Bauman och chipavslutning av Sanny. Andra målet trodde jag att jag skulle göra... Sen kom en Sanny som skjuten ur en kanon och var först på bollen och det var en underbar känsla att se att den låg i nätmaskorna.
---
Semberijas målvakts gula kort efter drygt fem minuter var otroligt roligt att se. Man kan väl säga att filmningen inte var speciellt osynlig... :) Hans räddning på staffen var däremot helt galet bra, snacka utsträckt i luften!
---
Nu väntar A-lagsmatch redan på onsdag igen. Då möter vi Rannebergen borta och ska man prata klarspråk behövs seger på seger för att hänga med i toppen. Det är flera lag som verkar vilja blanda sig i toppstriden och det ska bli intressant att se om nåt lag sticker ifrån nu när topplagen, frånsett oss, börjar möta varandra.
---
Vi har nu mött lagen som återfinns på placeringarna 1,2,4,5,7 och 10. Vi ligger trea.
---
gbgfotboll.se är sega med att uppdatera tabellen idag...
---
Nu ska jag snart försöka sova. Som vanligt rekommenderar jag Coachs matchrapport samt blogg för er som vill ha lite skön nattläsning.
//Jonatan "Tjockis" Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar