söndag 30 maj 2010

Vinst borta mot Tuve!

Tänkte ge Kim chansen att vara först men vill inte vänta längre... :)

VINST mot Tuve och det är verkligen skönt att kunna skriva det! Vi vann med 1-0 vilket borde ha varit mycket, mycket mer. Men just är det så att bollen inte vill in, vårt spel låser sig banans sista femtedel och därför är det skönt att i varje fall kunna hålla tätt bakåt och få in en framåt.

Första halvlek började som ingen annan första halvlek någonsin gjort genom att deras speaker klart och tydligt ropade ut och då sätter vi igång andra halvlek! Störtskönt! Det tog ett tag innan han blev varse om sin något genanta felsägning och rättade sig. Då var matchen redan igång...

Jag tror bollen var på deras planhalva ungefär 41 min och 23 s i första halvlek. Problemet var bara att jag inte har egentligen en enda klar målchans att rapportera om! Vi tog oss fram ena kanten, de rensade till hörna, vi försökte komma igenom på mitten, de rensade till hörna och vi försökte komma igenom på andra kanten, de rensade till hörna. Jag tror vi hade 15 hörnor eller nåt liknande i första halvlek! Inte en farlighet skapade vi! Lägger man till ett ungefär liknande antal hörnor i andra halvlek så vete katten om det inte var något slags hörnrekord för PIF.

Vi gick i pausvila med 0-0 men vi hade pratat otroligt mycket om att ha tålamod, trumma på trots motigheter, ha ett positivt snack på planen samt att våga avsluta och det var detta vi la fokus på även i paus. Stämningen var god och alla verkade grymt laddade för att göra en riktigt bra halvlek.

I första hade både jag och Kalle på ytterbackarna stora fria gator att röra oss på och vi utnyttjade detta väldigt ofta. Samtidigt hade de en väldigt ensam forward vilket gjorde att det rätt ofta kändes som om vi körde med tvåbackslinje. Ändå kändes det aldrig farligt. Dennis hade nog en räddning idag, lurig studs precis före halvtidsvilan.

I andra blev det ännu större ytor på kanterna då ett tröttkört Tuve krympte ytor på mitten. Vi kom närmare målet, deras målvakt fick göra några rätt så svettiga räddningar i första delen av halvleken. Bollen var nog än större tid på deras planhalva i andra halvlek tror jag.

Med tjugo kvar var det fortfarande mållöst och Kim satte Crille på att hålla högerkanten själv och satte upp mig på topp. Några halvfarlighgeter senare, med kvarten kvar av matchen får Crille in bollen i straffområdet där kapten Bauman får ta ner bollen hyfsat ostört på bröstet för att dra in bollen på volley! Helt underbart! Det bästa med hela situationen var att han var så säker på att det skulle bli mål så han hade börjat ropa *** va gött innan bollen hunnit över mållinjen! Grymt kaxigt och som sagt galet underbart!

Efter målet kontrollerar vi matchen och låter inte Tuve skapa någonting. Visst, vi vann inte med 10-0 idag, men det var inte det viktigaste. Idag vann vi, det var det viktigaste.
---
Vi klarade oss utan varningar idag!
---
Personligen tycker jag att dagens domare var riktigt bra och jag tycker inte han gjorde några direkta felbeslut vad jag kan komma ihåg.
---
Det var många i laget som gör det väldigt bra idag, jag kommer inte plocka ut någon speciell att hylla utan konstaterar att vi idag hade ett grymt skönt go i laget samt att det var nästan inget negativt trots att tiden började rinna iväg och vi inte gjort mål på nästan 270 minuter.
---
Detta var tredje 1-0 vinsten för året, rätt speciellt för att vara PIF.
---
Idag spelade ju även Floda - Lunden och jag varnade ju för "målsnålt och stor, stor varning för oavgjort". Det blev 0-0. Lunden har en svacka som betyder att fem raka vinster följts upp av tre oavgjorda och en förlust.
---
Bokedalen spelade 1-1 senast vilket gör att de inte kan slå vår monstersäsong vi hade sista året i sexan där 20 vinster och 2 oavgjorda radades upp. De har nu fem vinster och två oavgjorda.

Sov gött nu, det kommer jag göra!
/Jonatan Borg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar